La creativitat figurativa i motriu a l'educació infantil i la seva relació amb el joc simbòlic
View/ Open
Date
2019-05-20Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Restricted accessMetadata
Show full item recordAbstract
La creativitat és un procés clau pel desenvolupament personal i el progrés social, per tant, és necessària (Csikszentmihaldy, 1996). Per altra banda, Piaget (1956) defineix el joc com una activitat creativa i una forma natural que tenen els infants per conèixer el món i expressar-se. El principal objectiu del present estudi és conèixer la relació entre la creativitat i el joc simbòlic, per fer-ho es necessita conèixer els nivells de joc simbòlic i de creativitat en el qual es troben els infants. També es pretén explorar si els resultats dels tests de creativitat coincideixen amb la percepció que tenen les mestres. Per aconseguir aquests objectius s’utilitzen el Test de pensament creatiu (Torrance, 1966), el PCAM (Torrance, 1980) i una pauta d’observació del joc simbòlic. Aquests instruments es posaran en pràctica amb 35 infants de P5 i amb dues mestres de les respectives aules. Els resultats de la present recerca han demostrat l’existent relació entre la creativitat i el joc simbòlic, evidenciant que, majoritàriament, els infants que es troben en un nivell de joc simbòlic superior, tenen una creativitat més elevada. També s’ha pogut conèixer que l’habilitat dels mestres per identificar els seus alumnes més creatius depèn de les característiques personals i creences.
Keywords
creativity , symbolic play , childhood education , creativitat , joc simbòlic , educació infantilLine of work
Eduació Infantil::Psicologia::CreativitatCollections
- Psicologia [59]
The following license files are associated with this item: