La millora de la consciència fonològica en infants de 5 i 6 anys
Visualitza/ Obre
Data
2019-05Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés obertMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
La consciència fonològica està lligada directament amb els processos de lectura i escriptura, argumentat al marc teòric d'aquest treball per diversos autors i estudis. Els objectius d’aquest treball són conèixer més sobre la consciència fonològica i com es pot treballar a l'aula, i analitzar l’impacte d’una intervenció dissenyada i implementada en l’aula de 5 anys per millorar la consciència fonològica. La metodologia emprada és metodologia mixta, hagut amb una predominança de la quantitativa (arran del Pre i Post-Test realitzats al grup classe). Durant la intervenció pràctica a l'escola s'ha fet un disseny quasi-experimental tipus Pre-Post, amb un sol grup, compost per 12 infants. Els resultats finals obtinguts mostren una millora significativa respecte dels resultats inicials, havent-hi una evolució en aspectes fonològics com: comptar síl·labes i fonemes, o comparar la llargada de les paraules, entre d’altres. A curt termini, els resultats obren noves vies per a treballar la consciència fonològica en edats primerenques donat que els infants ja estan preparats madurativament, tot i que cal analitzar aquest impacte a llarg termini en futurs estudis.
Paraules clau
consciència fonològica , lectura , escriptura , educació infantil , phonological conscience , reading , writing , early childhood educationMatèries
Fonologia -- Educació infantil , Consciència lingüística , Lectura -- Educació infantil , Escriptura -- Educació infantilSublínia de treball
Eduació Infantil::Didàctiques::LlenguatgeCol·leccions
- Didàctiques [20]