Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorCano Autet, Meritxell
dc.contributor.authorRodríguez Llorens, Clara
dc.date.accessioned2019-04-02T13:09:49Z
dc.date.available2019-04-02T13:09:49Z
dc.date.issued2018-05-07
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/305
dc.description.abstractEl rol que adopta l’adult a l’aula, i el tipus de metodologia que empra en aquesta, esdevé quelcom clau en el procés educatiu, i en la creativitat dels nens i nenes (Csikzentmihalyi 1966, Torrance 1965, Romo (1987). És per això que, el present estudi, pretén investigar tant les creences del professorat envers la creativitat, com la incidència que poden tenir sobre ella, aspectes metodològics i l’actuació docent. Per explorar les creences del professorat, s’han realitzat 25 enquestes a mestres d’Educació Infantil. Per conèixer la relació existent entre la metodologia d’aula i la creativitat dels infants, i per identificar els nens i nenes més creatius de l’aula, s’ha fet l’estudi en dos centres amb metodologies tradicionals, i dos de caire innovador. S’han fet 4 entrevistes i 8 observacions a quatre aules de P5 de les comarques del Bages i de l’Anoia, on també s’han administrat els jocs 2 i 3 del Torrance Test of Creative Thinking (TTCT, 1966) als alumnes que hi assisteixen. Els resultats indiquen que el coneixement que tenen els docents envers la creativitat, generalment, s’ajusta en molts aspectes, a les propostes teòriques presentades per autors com Torrance (1963), Guilford (1967), Sternberg (1997), Csikszentmihalyi (1998) o Cemades (2008). Tanmateix, comparant els resultats amb els plantejaments teòrics, s’hi mostren alguns desacords. Per altra banda, es recull que els infants que han obtingut major puntuació en creativitat, són els escolaritzats a les escoles innovadores o mixtes. Es destaca també que els docents tenen poca habilitat per identificar els nens i nenes més creatius de les seves aules. Es conclou que la metodologia d’aula i el rol docent, són factors que incideixen clarament en el desenvolupament creatiu dels nens i nenes. Tanmateix, es considera que cal dissenyar nous estudis i/o propostes per adequar el TTCT a l’edat, i també a les àrees en què es vol mesurar la creativitat dels infants.ca
dc.format.extent44 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UABca
dc.subjectclassroomca
dc.subjectmethodologiesca
dc.subjectkindergartenca
dc.subjectcreativityca
dc.subjectteaching roleca
dc.subjectcreativitatca
dc.subjecteducació infantilca
dc.subjectrol docentca
dc.subjectmetodologies d'aulaca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia::Creativitatca
dc.titleLa creativitat dels infants segons la metodologia d'aula i el rol docent: anàlisi i estudi de la creativitat dels infants de P5 en quatre escolesca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacCreativitat -- Educació infantilca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Psicologia [59]
    Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament

Mostra el registre d'unitat simple