Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorNiort, Jannick
dc.contributor.authorLópez Casanovas, Montse
dc.date.accessioned2018-07-26T08:43:51Z
dc.date.available2018-07-26T08:43:51Z
dc.date.issued2018-05-07
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/297
dc.description.abstractL’inici de la deambulació és un procés complex pel desenvolupament psicomotriu de l’infant, el qual està condicionat per l’entorn on es troba el nen i/o nena (Pikler, 1969). Fent que sigui essencial el reforç i el compromís de les escoles de primera infància. Per aquest motiu, l’objectiu principal d’aquest estudi és conèixer i comparar els diferents recursos materials que s’ofereixen, als infants, per afavorir aquest impàs del gateig a la deambulació. Això, s’ha pogut dur a terme a través d’una sèrie d’observacions a tres escoles de primera infància i de sis entrevistes. Partint d’una metodologia qualitativa i tenint en compte que les observacions i les entrevistes s’han enregistrat mitjançant vídeos, imatges i gravacions de veu, s’ha vist que totes les etapes prèvies a la deambulació són molt importants pel bon desenvolupament psicomotriu. Les escoles observades han mostrat un alt compromís en aquesta etapa, tenint una gran diversitat de recursos materials a l’aula, enfocats a reforçar i estimular a aquells infants que es troben a l’etapa de la deambulació. Tot i això, s’ha observat un gran desconeixement per part de les famílies sobre els recursos materials dels quals disposen, els infants, a l’aula. També, s’ha evidenciat un clar desaconsellament d’alguns estris com dels saltadors i principalment dels caminadors, els quals poden provocar lesions i retard a l’inici de la marxa. D’altra banda, el peu del nadó està en constant creixement i per tant, s’han de tenir en compte les característiques adequades del calçat. Això, és molt important per prevenir possibles alteracions podològiques posteriors (González, 2000).ca
dc.format.extent71 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UABca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectrecursos materials per l'inici de la deambulacióca
dc.subjectdesenvolupament psicomotriuca
dc.subjectcalçat infantil adequatca
dc.subjectMotor ability in childrenca
dc.subjectInfants-Walkingca
dc.subjectTeaching--Aids and devicesca
dc.subjectBaby bootiesca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia::Moviment i cosca
dc.titleL’inici de la deambulació a tres escoles de primera infànciaca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacInfants -- Desenvolupament
dc.subject.lemacLocomoció humana
dc.subject.lemacAprenentatge motor
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Miniatura

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Psicologia [59]
    Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament

Mostra el registre d'unitat simple

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain