Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorQuesada Pallarès, Carla
dc.contributor.authorLorente, Miriam
dc.date.accessioned2018-07-26T07:39:18Z
dc.date.available2018-07-26T07:39:18Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/289
dc.description.abstractEls centres d’Educació Infantil són responsables de promoure la igualtat d’oportunitats de nenes i nens, incorporant la perspectiva de gènere a l’acció educativa, prevenint i gestionant els comportaments i actituds discriminatoris per raó de gènere amb un llenguatge verbal igualitari. La finalitat d’aquest estudi és analitzar els prejudicis de gènere dels mestres d’Educació Infantil i com aquestes els transmeten i manifesten a l’aula. Aquesta investigació es realitza mitjançant un qüestionari a 10 docents i dues observacions a dues docents de dos centres diferents de Barcelona. Així doncs, en els resultats dels qüestionaris es mostren els ítems dins de l’actitud, llenguatge, organització i material que les participants tenen en relació amb els prejudicis de gènere, així com la comparació dels ítems entre les dues docents observades. En aquesta comparació es pot apreciar com les docents tenen i transmeten els prejudicis de gènere a les aules d’Educació Infantil. A més a més, també s’ha observat que en contrast de la primera i la segona observació de cada docent es mantenen alguns resultats estables, però d’altres que no en relació a l’afectivitat. En conclusió, l’estudi mostra que les docents transmeten prejudicis de manera involuntària i inevitablement, però que cada vegada més s’està observant i atenent els comportaments i demandes dels infants per aconseguir el propòsit de l'educació inclusiva, educar i ensenyar a tots els nens i nenes per igual.ca
dc.format.extent36 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UABca
dc.subjectPrejudicisca
dc.subjectgènereca
dc.subjectdocentsca
dc.subjecteducació infantilca
dc.subjectSexismca
dc.subjectPrejudicesca
dc.subjectTeachersca
dc.subjectChildhood educationca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Societat::Cultura i gènereca
dc.titlePrejudicis de gènere dels mestres d'Educació Infantil i com aquests els transmeten a l’aulaca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacSexisme en l'educació
dc.subject.lemacMestres d'educació infantil
dc.subject.lemacPrejudicis
dc.subject.lemacDiferències entre sexes en l'educació
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Miniatura

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Psicologia [59]
    Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament

Mostra el registre d'unitat simple