Browsing Espais de ciència by Issue Date
Now showing items 1-18 of 18
-
Anàlisi de les visites reiterades d'un infant en l'espai de ciència Lab 0_6
(Socials-UAB, 2018)Aquest projecte d’investigació es basa en l’educació d’espais de ciències no convencionals, en aquest cas, el Lab 0_6. Amb l’objectiu principal d’analitzar quins canvis d’actitud envers la ciència es produeixen en un ... -
L’espai nadó del Lab 0_6: el material de qualitat és essencial per cobrir les necessitats dels infants segons la fase de desenvolupament
(Socials-UAB, 2018)El present estudi pretén posar de manifest la importància que tenen els materials de qualitat a l’hora de promoure l’aprenentatge dels infants, al mateix temps aquests puguin fomentar la seva estimulació sensorial per tal ... -
Anàlisi dels processos d’aprenentatge científic en la proposta de les balances del Lab 0_6
(Socials-UAB, 2018-04)L’aprenentatge dels infants és quelcom complex que val la pena analitzar per tal d’ajustar la intervenció educativa. El Lab 0_6 és un espai de ciència que pretén afavorir el procés d’aprenentatge a través de propostes ... -
Com respon el Lab Sobre Rodes davant la discapacitat
(Socials-UAB, 2018-05-23)La discapacitat intel·lectual és una alteració en el desenvolupament que se centra en diferents limitacions en el funcionament individual, desavantatjant a l’individu a afrontar-se a certes situacions. El present treball ... -
Vivenciem el pes: anàlisi dels processos d’aprenentatge científic en la proposta de les palanques-balancí
(Socials-UVic, 2019-05)Amb la realització d’aquest treball de fi de grau d’Educació Infantil, que té com a títol Vivenciem el pes. Anàlisi dels processos d’aprenentatge científic en la proposta de les palanques-balancí es pretén reflexionar i ... -
El maletí del pes: proposta pedagògica científica per a l'etapa d'educació infantil
(Socials-UVic, 2019-05)El "Maletí del pes", sorgeix de la voluntat i l'objectiu de dissenyar, elaborar i dur a la pràctica un recurs educatiu de caràcter científic que permeti als infants de segon cicle d'educació infantil, descobrir, experimentar ... -
Disseny, validació i millores d'una proposta didàctica per abordar la problemàtica ambiental dels residus plàstics
(Socials-UVic, 2019-05-20)Aquest projecte d’investigació es basa en l’educació ambiental. En aquest cas, el marc de referència és la problemàtica dels residus plàstics en els mars i oceans. Amb l’objectiu d’afavorir l’adquisició de valors ambientals ... -
L’impacte de formar-se en el Lab 0_6
(Socials-UVic, 2019-06)L’espai de ciències LAB 0-6 ofereix diverses propostes i aprenentatges que ajuden a apropar la ciència als infants que hi participen. Els/les educadors/es també tenen l’oportunitat de gaudir d’una visita en aquest espai ... -
Les propostes del Lab 0_6 són inclusives pels infants amb TEA?: "La piscina de les llavors” i “Les baldufes”
(Socials-UVic, 2019-06)L’estudi es realitza al Lab 0_6, un espai científic i educador, amb una gran diversitat de propostes relacionades amb la ciència. És un espai pensat per afavorir l’acció autònoma i intencionada dels infants per tal d’afavorir ... -
Anàlisi en perspectiva de gènere de les accions, interaccions i agrupacions dels infants en diverses propostes de ciència del Lab0_6
(Socials-UVic, 2020-06)Els estereotips de gènere, segons McDowell, són comportaments que la societat considera propis dels homes o de les dones. Aquests influencien als nens i les nenes des de les primeres edats en la idea que ells i elles tenen ... -
Reflexos: creació i anàlisi d'una proposta científica per a infants de 3 a 6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)"Reflexos" sorgeix de la motivació de pensar, dissenyar, crear i avaluar, un material de caràcter científic pels infants de segon cicle d'infantil (3-6 anys). L’objectiu és facilitar l'observació, identificació i anàlisi ... -
Quin concepte i quin rol manté el professorat en un espai de lliure elecció?
(Socials-UVic, 2020-06)El present treball pretén analitzar el concepte que té el professorat dels espais de lliure elecció, així com el rol que pensen que hi poden desenvolupar a priori, i les pràctiques que realment hi acaben duent a terme. ... -
Discursos i materials: de-construïnt les categories de gènere en les propostes d'acció del LAB 0_6
(Socials-UVic, 2020-06)El present treball tracta d’una investigació duta a terme a l’espai de ciència de lliure elecció, LAB 0_6 de Manresa. La investigació segueix la perspectiva feminista postestructuralista reconstituïda (Rodríguez Menéndez ... -
Anàlisi dels processos d'aprenentatge científic de la proposta dels imants d'una escola de Manresa
(Socials-UVic, 2020-06)La present recerca se centra en l’anàlisi de la proposta dels imants. L’objectiu és documentar i analitzar els processos d’aprenentatge científic que mostren els infants davant d’aquesta proposta i contrastar-ho amb els ... -
Experimentem amb circuïts elèctrics: proposta científica per a l'etapa d'educació infantil
(Socials-UVic, 2020-06)“Experimentem amb circuits elèctrics” sorgeix de la voluntat i l’objectiu de dissenyar, d'elaborar i d'avaluar una proposta de ciència, en aquest cas, per introduir la temàtica de l’electricitat a segon cicle d’Educació ... -
Anàlisi dels processos d'aprenentatge en la proposta educativa de ciències de caiguda i so
(Socials-UVic, 2020-06)Aquest projecte d’investigació es basa en l’aprenentatge dels infants en l’espai de ciència d’una escola de Manresa. L’objectiu és analitzar els processos d’aprenentatge científic que es duen a terme a la proposta educativa ... -
Creació i anàlisi d'una proposta de l'àmbit de la ciència per infants de 0-3 anys
(Socials-UVic, 2021-06)L’interès d'aquest treball sorgeix en el moment que la investigadora veu que hi ha poca investigació sobre la ciència en 0-3 anys. Així doncs, es crea i es porta a terme una proposta científica pels infants d'aquesta ... -
Anàlisi del paper de l'adult en un espai de ciència de lliure elecció
(Socials-UVic, 2021-06)L’estudi plantejat a continuació té com a objectiu principal analitzar quines són aquelles intervencions de la persona adulta que fomenten l’acció activa dels infants de segon cicle d'educació infantil i de primer cicle ...