Exploració Psicologia per data de publicació
Ara es mostren els elements 21-40 de 59
-
Influència de l'entorn familiar-estils de criança i altres variables- en el desenvolupament de la creativitat infantil
(Socials-UVic, 2019-05-20)En el present estudi s’han analitzat les relacions que s’estableixen entre la creativitat, els estils de criança i altres variables socioculturals i sociodemogràfiques. La finalitat principal és descobrir les influències ... -
La creativitat figurativa i motriu a l'educació infantil i la seva relació amb el joc simbòlic
(Socials-UVic, 2019-05-20)La creativitat és un procés clau pel desenvolupament personal i el progrés social, per tant, és necessària (Csikszentmihaldy, 1996). Per altra banda, Piaget (1956) defineix el joc com una activitat creativa i una forma ... -
Relació entre la motricitat global i l’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura
(Socials-UVic, 2019-05-20)L’escriptura i la lectura estan influenciades pel desenvolupament motriu, processos de l’ésser humà que estan en continua evolució. Autors de diverses disciplines científiques com Ajuriaguerra, Piaget o Le Boulch entre ... -
Els efectes de les abraçades en infants amb conductes agressives
(Socials-UVic, 2019-05-20)Aquest treball de final de grau està realitzat des d’una perspectiva teòrica-pràctica que té com a objectiu principal investigar i comprovar si les abraçades redueixen l’agressivitat dels infants que contenen trets ... -
Els conflices a P-5 d'educació infantil i les conseqüències del "bullying"
(Socials-UVic, 2019-06)El propòsit d’aquest estudi és: observar, conèixer i analitzar la tipologia de conflictes entre iguals i les conseqüències, especialment en els casos de bullying. Per saber els tipus de conflictes i les relacions que ... -
La tècnica dels mandales a una aula de P-5
(Socials-UVic, 2019-06)El present estudi té per finalitat realitzar una reflexió sobre els efectes de l'aplicació de la tècnica dels mandales a Educació Infantil, en concret, a una aula deP-5.En aquest sentit,es va realitzar una recerca en ... -
Construcció d’un material nou per experimentar la deambulació
(Socials-UVic, 2019-06)La motricitat és una disciplina que es treballa en els infants d’una forma global, on es desenvolupa diferents capacitats afectives, cognitives i motrius. Per aquest motiu es pot trobar en aquest document una mirada ... -
Els conflictes en una aula de P3 i P5
(Socials-UAB, 2019-06)El treball que es troba a continuació pretén investigar els conflictes a una classe de P3 i una de P5 de l'Escola Font Rosella de Sabadell. Es fa mitjançant una metodologia qualitativa a partir d'observacions directes i ... -
Observació d'emocions en una aula de P3
(Socials-UAB, 2019-06)Aquest treball està basat en la relació de les emocions i la literatura infantil, a partir de realitzar diverses observacions en una aula d’infantil. Alguns autors que parlen sobre la literatura infantil i les emocions han ... -
La psicomotricitat a la segona etapa d’Educació Infantil a l'escola
(Socials-UAB, 2019-06)La psicomotricitat és una eina molt important a considerar en el desenvolupament dels infants, ja que té en compte l’acció conjunta del moviment i la ment. Per aquest motiu, en l’educació, s’ha de fer una mirada global i ... -
El racó del conte com a motor de la cultura literària a l’etapa 3-6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)Avui en dia la literatura infantil forma part de moltes de les aules d’Educació infantil, la gran majoria disposen d’un racó de contes o una biblioteca d’aula. Ara bé quina és la importància que les escoles donen aquest ... -
Coneixement d'un grup de mestres de la ciutat de Manresa respecte el TDAH en base a la seva formació
(Socials-UVic, 2020-06)No existeix un marcador biològic amb què es puguin basar els especialistes per realitzar diagnòstics de TDAH (Corrigan i Whitaker, 2017). Tanmateix, a escala mundial, aproximadament el 5% dels infants són diagnosticats ... -
Anàlisi de la gestió de les emocions en les sessions de psicomotricitat a l’educació infantil
(Socials-UVic, 2020-06)Aquest treball de final de grau es basa en tres conceptes essencials en l’educació infantil: moviments, psicomotricitat i emocions. És important tenir en compte que els infants presenten una necessitat innata de moviment, ... -
El gateig en relació amb l’equilibri i la lateralitat en infants de 1 a 3 anys
(Socials-UVic, 2020-06)Autors de diverses disciplines científiques Le Boulch, Sugrañes i Àngel, entre d’altres, han estudiat durant dècades sobre els components objecte d’estudi d’aquest treball. En aquest s’avalua una mostra total de 40 infants ... -
Observació dels efectes de la musicoteràpia en el comportament de tres infants amb transtorn de l'espectre autista
(Socials-UVic, 2020-06)La musicoteràpia és un recurs terapèutic que utilitza la música i els seus elements per ajudar a les persones a afavorir i millorar la seva qualitat de vida en entorns mèdics, educatius i quotidians (Federació Mundial ... -
Anàlisi de tres centres educatius sobre la gestió del protocol d’actuació que proposa la Generalitat de Catalunya envers un infant amb TDAH
(Socials-UVic, 2020-06)El protocol establert per la Generalitat de Catalunya envers un infant amb TDAH afirma que la diagnosi clínica del TDAH es fa dels sis anys en endavant, però que, no obstant això, abans d’aquesta edat es poden observar ... -
El coneixement dels i les mestres d'educació infantil sobre el TDAH
(Socials-UVic, 2020-06)Un dels trastorns més comuns diagnosticats en les etapes de la infància i adolescència ha sigut el Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDAH). Tot i el gran nombre de diagnosticats hi ha hagut molts ... -
Relació entre creativitat i habilitats socials en infants de 5-6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)En la present recerca s’ha analitzat la relació entre creativitat i habilitats socials en infants. L’interès per l’estudi sorgeix per la controvèrsia teòrica al respecte (Mumford i Gustafson, 1988; Csikszentmihalyi, 1998). ... -
Ioga i atenció selectiva en infants de 6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)L’estudi té com a objectiu analitzar des d’una perspectiva teòrica-pràctica si la tècnica del ioga augmenta la capacitat d’atenció selectiva i el control inhibitori, fent que els infants centrin més atenció i inhibeixin ... -
Anàlisi sobre la possible relació entre les variables creativitat i autoconcepte tenint en compte el gènere amb infants d'entre 5 i 6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)El present treball de final de grau pretén analitzar dues variables; la creativitat i l’autoconcepte. Més concretament, es vol explorar si existeix correlació entre dues maneres diferents de mesurar la creativitat, si el ...