Millora de l'ansietat preoperatòria en pacients pediàtrics mitjançant el mètode del pacient expert
Date
2022-06Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Restricted accessMetadata
Show full item recordAbstract
Introducció: La incidència de l'ansietat preoperatòria en el pacient pediàtric, és molt
elevada, presentant-se en un 40-60% dels infants sotmesos a alguna intervenció
quirúrgica, els nivells elevats d'ansietat influeixen directament en la recuperació de
l'infant, incrementant el temps d'hospitalització, el consum de medicaments i la
freqüència de les complicacions.
L'ús de la psicoprofilaxis prequirúrgica mitjançant diferents mètodes ha demostrat que
disminueix l'ansietat de forma clínicament rellevant tant en l'infant com en el seu nucli
familiar.
En aquest assaig clínic, s’aplicarà el mètode del pacient expert, on mitjançant
l’intercanvi i la transferència dels coneixements i de la mateixa experiència de l’infant,
sotmès a una cirurgia prèvia, tindrà la finalitat de resoldre els dubtes, pors i
inquietuds, d’una manera més propera. Els infants es dividiran segons rangs d’edats,
facilitant la connexió entre ells, afavorint la comunicació, la confiança i esperant
disminuir l’ansietat preoperatòria.
Objectiu: Avaluar si l'aplicació del programa d'intervenció educativa, amb el mètode
del pacient expert, pot reduir els nivells d'ansietat, als pacients pediàtrics en el
període preoperatori.
Metodologia: Estudi d'intervenció, experimental, amb aleatorització. S'avaluarà el
nivell d'ansietat mitjançant els qüestionaris, de manera prèvia (Annex III, edats de
quatre a onze anys i Annex II, edats de dotze a quinze anys) i posterior a la
intervenció quirúrgica (Annex IV), amb grup de casos i controls. L'assaig clínic és de
disseny quantitatiu i amb un sentit prospectiu.
Resultats esperats: S’espera que els participants del grup intervenció mostrin una
menor ansietat en comparació amb el grup control. D’aquesta manera s’afavoreix la
prevenció de complicacions a través de la cura integral del pacient pediàtric