L’aplicació actual dels contes tradicionals des d'una perspectiva dels estereotips i rols de gènere
Visualitza/ Obre
Data
2022-06Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
El present treball de Final de Grau tracta sobre els contes tradicionals com a possibles
transmissors d'estereotips i rols de gèneres i si tenen o no aplicació a les aules d'infantil
actuals. Tenint en compte la importància dels contes en l'etapa educativa, i l'atractiu dels
contes tradicionals que impressiona i atreuen els infants, el següent treball pretén estudiar
els usos pedagògics que aquests llibres encara poden tenir en la societat actual.
Els contes són un recurs educatiu en alça i una de les primeres eines socialitzadores, però
els contes tradicionals tenen immersos estereotips i rols de gènere que en la seva difusió
poden ser transmesos i imitats. Durant els últims anys, hi ha hagut un ampli debat sobre la
pedagogia que tenen o no aquestes històries que sempre ens han acompanyat. D'aquesta
manera, l'objectiu del treball és fer un estudi per analitzar quines possibles aplicacions
pedagògiques dels contes tradicionals amb els més petits de la societat.
Per assolir l'objectiu principal de la investigació, s'han dut a terme, per una banda, una
recerca d'informació sobre experts i altres professionals que han donat importància i
reflexionat sobre el tema que ens ocupa. Per altra banda, s'han realitzat diverses tècniques
de recollida de dades en el municipi de Sabadell, Vallès Occidental, a partir del qual s'ha
pogut observar, analitzar i avaluar els resultats obtinguts, establint una conclusió que dona
resposta a la pregunta plantejada a l'inici del treball. This Final Degree thesis deals with traditional stories as possible transmitters of stereotypes
and gender roles and whether or not they are applicable in today's infant classrooms.
Bearing in mind the importance of stories in the educational stage, and the attraction of
traditional stories that impresses and dares children, the following work tries to study the
pedagogical uses that these books can still have in today's society.
Stories are a growing educational resource and one of the first socialising instruments, but
traditional stories are imbued with stereotypes and gender roles that can be transmitted and
imitated in their transmission. In recent years, there has been a wide-ranging debate on the
pedagogy of these stories that have always accompanied us. Thus, the aim of the work is to
carry out a study to analyse the possible pedagogical applications of traditional stories with
the youngest members of society.
In order to achieve the main objective of the research, we have carried out, on the one hand,
a search for information on experts and other professionals who have given importance to
and reflected on the subject in question. On the other hand, various data collection
techniques have been used in the town of Sabadell, Vallès Occidental, from which it has
been possible to observe, analyse and evaluate the results obtained, establishing a
conclusion that provides an answer to the question posed at the beginning of the study.
Paraules clau
Estereotips , Gènere , Contes tradicionals , Stereotypes , Gender , Traditional StorybooksSublínia de treball
Eduació Infantil::Societat::Cultura i gènereCol·leccions
- Societat [24]