Com influeixen els patis escolars en el joc i comportament de quatre nenes de cinc anys?: Una comparació del joc i comportament de quatre nenes de cinc anys i dels seus patis escolars diversos
Ver/descargar
Fecha
2022-06Autor
Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso restringidoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Aquest Treball Final de Grau tracta sobre quatre patis escolars i com aquests influeixen en el joc de quatre nenes de cinc anys. Parteix de l’interès de respondre una pregunta: Què passa si un pati no té res envers un pati que ofereix moltes propostes?
En aquest treball es pretén observar que passa en aquests quatre espais exteriors, tenint en compte el que hi ha i com això influeix en el joc de quatre nenes de cinc anys de la comarca del Bages, concretament a Manresa. Per això, l’objectiu d’aquest treball és fer un estudi per analitzar diferents aspectes diferenciats en tres blocs: espai, infant i rol de la mestra. Per assolir aquest objectiu es compara el que passa amb el comportament i joc de quatre nenes de cinc de les quatreescoles diferents.
Per complir l'objectiu principal, s’ha realitzat una anàlisi i s’ha extret diferents resultats que ajuden a realitzar aquest Treball de Fi de Grau. Els principals resultats s’han centrat en els tres blocs esmentats anteriorment, amb l’organització i zones de joc dels quatre patis, el mobiliari i materials que s’hi troben, la seguretat d’aquest espai pels infants, la seva mobilitat i accés, el joc i els interessos de les quatre nenes i el rol de les mestres en aquestes escoles diferents de Manresa. A més s’exposa informació complementària des de les entrevistes realitzades. This Final Degree Work deals with four school courtyards and how these influence the
five-year-old games of four girls. The aim is to answer the following question: which is the
difference between a courtyard that has nothing, and a courtyard that offers several options?
In this work, it is intended to observe what it is happening in these four outer spaces, taking
into account what is there and how this influences the four five-year-old games of Bages,
specifically in Manresa.
Therefore, the aim of this work is to do a study to analyse different aspects in three blocks:
space, child, and teacher role. To achieve this goal, one compares what happens with the
behavior and play of four girls from five of the four schools named below: l'Escola Sant
Ignasi, l'Escola la Sèquia, l'Escola La Font i l'Escola Puigberenguer.
To achieve the main objective, an analysis has been carried out and different results have
been extracted that help to accomplish this End of Degree work.
➢ OG1: Analyze the outer space game in four different schools of children's education
in the county of Bages.
The main results have been focused on the three above-mentioned blocks, with the
organization and playgrounds of the four courtyards, the furniture and materials found there,
the safety of this space for children, their mobility and access, the game and the interests of
the four girls and the role of teachers in these different schools in Manresa. Moreover,
additional information is available from interviews carried out.
Palabras clave
Patis escolars , Reforma , Joc , Parvulari , School yards , Reform , Play , ParvularyLínea de treball
Eduació Infantil::Didàctiques::EspaisColecciones
- Didàctiques [20]