Exploració Educació infantil per títol
Ara es mostren els elements 96-115 de 121
-
Paper de l’adult en el procés d’adquisició del llenguatge dels infants amb pèrdua auditiva
(Socials-UVic, 2019-06)La investigació analitza com influeix el paper de l’adult (educadores i logopedes) en el procés d’adquisició del llenguatge de cinc infants amb pèrdua auditiva, dues nenes amb una pèrdua mitjana i tres nens amb una pèrdua ... -
Per què vols ser mestra? Motius pels quals l'alumnat de la Facultat de Ciències Socials de la Universitat de Manresa escull la carrera d'Educació Infantil
(Socials-UVic, 2021-06)Aquesta investigació té com a objectiu principal identificar quins són els motius principals pels quals l’alumnat escull estudiar el Grau d’Educació Infantil a la Facultat de Ciències Socials de Manresa. Per aquest motiu, ... -
Percepcions de les mestres sobre el seu rol en el treball per projectes a l'educació infantil
(Socials-UVic, 2021-05)La investigació que es presenta a continuació, sorgeix de l’interès i de la necessitat de saber quin és el punt de vista dels docents sobre el Treball per Projectes i quin és el seu rol. Hi ha nombrosos estudis i articles ... -
La percepció de les mares magribines i les mestres sobre la participació en el centre educatiu
(Socials-UVic, 2020-06)El següent estudi de cas, ens ha permès conèixer la percepció que tenen les mares d’origen magribí de l’escola Auró, en relació amb aspectes com la participació en el centre, la relació amb les educadores i la implicació ... -
Prejudicis de gènere dels mestres d'Educació Infantil i com aquests els transmeten a l’aula
(Socials-UAB, 2018)Els centres d’Educació Infantil són responsables de promoure la igualtat d’oportunitats de nenes i nens, incorporant la perspectiva de gènere a l’acció educativa, prevenint i gestionant els comportaments i actituds ... -
El procés educatiu de l'infant en l'aula hospitalària
(Socials-UVic, 2022-06)Tenint en compte que en la Declaració Universal dels Drets Humans de 1948, a l'article 26, esmenta que "tota persona té dret a l'educació" (Nacions Unides, 2015) el propòsit d'aquest treball és identificar si en situació ... -
Projecte Escoles Verdes: realitat o màrqueting educatiu?
(Socials-UVic, 2019-06)El present Treball Final de Grau (TFG) presenta com a objectiu principal observar i identificar la presència d’un desajustament entre el projecte Escola Verda i les actuacions que es porten a terme a les escoles que en ... -
Les propostes del Lab 0_6 són inclusives pels infants amb TEA?: "La piscina de les llavors” i “Les baldufes”
(Socials-UVic, 2019-06)L’estudi es realitza al Lab 0_6, un espai científic i educador, amb una gran diversitat de propostes relacionades amb la ciència. És un espai pensat per afavorir l’acció autònoma i intencionada dels infants per tal d’afavorir ... -
La psicomotricitat a la segona etapa d’Educació Infantil a l'escola
(Socials-UAB, 2019-06)La psicomotricitat és una eina molt important a considerar en el desenvolupament dels infants, ja que té en compte l’acció conjunta del moviment i la ment. Per aquest motiu, en l’educació, s’ha de fer una mirada global i ... -
Quin concepte i quin rol manté el professorat en un espai de lliure elecció?
(Socials-UVic, 2020-06)El present treball pretén analitzar el concepte que té el professorat dels espais de lliure elecció, així com el rol que pensen que hi poden desenvolupar a priori, i les pràctiques que realment hi acaben duent a terme. ... -
El racó del conte com a motor de la cultura literària a l’etapa 3-6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)Avui en dia la literatura infantil forma part de moltes de les aules d’Educació infantil, la gran majoria disposen d’un racó de contes o una biblioteca d’aula. Ara bé quina és la importància que les escoles donen aquest ... -
Reflexos: creació i anàlisi d'una proposta científica per a infants de 3 a 6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)"Reflexos" sorgeix de la motivació de pensar, dissenyar, crear i avaluar, un material de caràcter científic pels infants de segon cicle d'infantil (3-6 anys). L’objectiu és facilitar l'observació, identificació i anàlisi ... -
Relació entre creativitat i habilitats socials en infants de 5-6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)En la present recerca s’ha analitzat la relació entre creativitat i habilitats socials en infants. L’interès per l’estudi sorgeix per la controvèrsia teòrica al respecte (Mumford i Gustafson, 1988; Csikszentmihalyi, 1998). ... -
La relació entre la creativitat i la resolució de problemes interpersonals a Educació Infantil
(Socials-UVic, 2022-06-13)El present treball de Final de Grau que es presenta a continuació surt de l’interès a conèixer si hi ha una relació entre la creativitat i la resolució de problemes interpersonals en l’etapa d’educació infantil. El ... -
Relació entre la motricitat global i l’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura
(Socials-UVic, 2019-05-20)L’escriptura i la lectura estan influenciades pel desenvolupament motriu, processos de l’ésser humà que estan en continua evolució. Autors de diverses disciplines científiques com Ajuriaguerra, Piaget o Le Boulch entre ... -
La relació família-escola en temps de la Covid-19
(Socials-UVic, 2021-05-24)El present treball és un estudi sobre la relació entre escola i família en temps de la Covid19. En primer lloc, es parla sobre la importància d’aquesta a l’etapa d’Educació Infantil. També s’exposa l’afectació que va ... -
La rellevància de l'adquisició de la llengua anglesa a l'etapa infantil segons les famílies dels infants
(Socials-UVic, 2020-02)Des de l’any 2017, els estudis universitaris a Catalunya demanen que tots els estudiants que vulguin obtenir un títol universitari, han d’acreditar que tenen el nivell B2 en llengua anglesa abans de finalitzar els seus ... -
La resiliència a l’educació infantil: coneixement i promoció
(Socials-UVic, 2019-05)La resiliència és un constructe versàtil entès per diversos autors i autores com a procés dinàmic entre la persona i l’entorn que es genera a partir de la interacció entre els mecanismes de resiliència i de no resiliència, ... -
La teràpia assistida amb cavalls: coneixement i opinió dels docents i els efectes en el desenvolupament d'un infant (emocional, social i conductual) amb trastorn de l'espectre autista
(Socials-UAB, 2018-05)La teràpia assistida amb cavalls (TAC) és una tècnica que realitza un professional que fent ús del cavall i del seu entorn contribueix al desenvolupament integral d’una persona (Vives, 2015). L’objectiu d’aquest treball ... -
La tècnica dels mandales a una aula de P-5
(Socials-UVic, 2019-06)El present estudi té per finalitat realitzar una reflexió sobre els efectes de l'aplicació de la tècnica dels mandales a Educació Infantil, en concret, a una aula deP-5.En aquest sentit,es va realitzar una recerca en ...