Exploració Educació infantil per títol
Ara es mostren els elements 25-44 de 121
-
Els beneficis de la musicoteràpia en l'àmbit físic, socioemocional, cognitiu i comunicatiu en infants amb TEA i el paper de les famílies en el seu desenvolupament
(Salut-UVic, 2021-06)En el present Treball de Fi de Grau (TFG) s’ha volgut demostrar els beneficis i efectes positius que ofereix la música com a teràpia en l’àmbit físic, comunicatiu, socioemocional i cognitiu, exercida a infants amb Trastorn ... -
Caracterització de la por en els àlbums il·lustrats infantils publicats a Catalunya
(Socials-UVic, 2023-06)Vivim en una societat on es reprimeix l’emoció de la por, fins i tot es nega; quan aquesta és imprescindible per a sobreviure, per no estar exposats a perills constants. Al llarg del temps, s’han transmès frases repetitives ... -
La coeducació al pati escolar: una comparativa d'espais i materials en dos centres d'educació infantil
(Socials-UVic, 2019-06)Actualment la coeducació és un tema força treballat a moltes escoles, ja que de cada cop més la societat està lluitant per tal d’aconseguir més igualtat entre els homes i les dones per tal de fer desaparèixer qualsevol ... -
Coeducació: mitjà per a la igualtat: observació i anàlisi d'un espai de cuina a l'Escola Puigberenguer de Manresa
(Socials-UAB, 2018-05-07)Un tema actualment present i preocupant a la societat d’avui dia és el sexisme. Contínuament es veuen notícies de casos relacionats amb el tema. Un dels mitjans i/o àmbits per aconseguir una societat sense estereotips i ... -
Coeducar a través de la literatura infantil: anàlisi de la literatura infantil, envers la coeducació, de cinc escoles de la ciutat de Sabadell
(Socials-UVic, 2020-06)El següent treball de final de grau té com a temes principals la coeducació i la literatura infantil. La coeducació és un sistema pedagògic integral que té com a objectiu el desenvolupament de l’alumnat en condicions de ... -
Com ha afectat la Covid-19 als infants i les famílies?
(Socials-UVic, 2022-06-02)El present Treball de Final de Grau tracta sobre com la Covid-19 ha impactat els infants i les seves famílies, a nivell emocional així com dels vincles que s’estableixen entre l’infant i la família. Per assolir l’objectiu ... -
Com influeixen els espais diàfans en l'aprenentatge dels infants?
(Socials-UVic, 2021-05)El present Treball de Final de Grau tracta sobre els espais diàfans educatius i com aquests influeixen en l’aprenentatge dels infants. Tenint en compte la importància de l’espai en l’àmbit educatiu, el següent treball ... -
Com influeixen els patis escolars en el joc i comportament de quatre nenes de cinc anys?: Una comparació del joc i comportament de quatre nenes de cinc anys i dels seus patis escolars diversos
(Socials-UVic, 2022-06)Aquest Treball Final de Grau tracta sobre quatre patis escolars i com aquests influeixen en el joc de quatre nenes de cinc anys. Parteix de l’interès de respondre una pregunta: Què passa si un pati no té res envers un pati ... -
Com respon el Lab Sobre Rodes davant la discapacitat
(Socials-UAB, 2018-05-23)La discapacitat intel·lectual és una alteració en el desenvolupament que se centra en diferents limitacions en el funcionament individual, desavantatjant a l’individu a afrontar-se a certes situacions. El present treball ... -
Com tracten els mestres l'alimentació saludable a les aules d'educació infantil?
(Socials-UVic, 2022-06)El present Treball de Final de Grau pretén estudiar com tracten els mestres/as l’alimentació saludable, a les aules d’educació infantil, tenint en compte els mètodes i recursos, com han canviat aquests al llarg dels anys ... -
Les competències dels i de les mestres de l'escola bressol en el coneixement de l'educació corporal a través de la psicomotricitat
(Socials-UAB, 2019-05)La finalitat d’aquest treball d’investigació és aprofundir en la formació que tenen els i les docents de les escoles bressol en l’educació corporal a través de la pràctica psicomotriu. Per fer-ho ens centrarem a fer una ... -
Competències emocionals en mestres en formació i en actiu de Catalunya i els Estats Units d'Amèrica
(Socials-UVic, 2020-06)Els estudis destaquen la importància que les mestres d’educació infantil tinguin formació en competències emocionals, per tal de millorar la qualitat de l’educació i assolir amb èxit la seva professió. No obstant això, no ... -
Coneixement d'un grup de mestres de la ciutat de Manresa respecte el TDAH en base a la seva formació
(Socials-UVic, 2020-06)No existeix un marcador biològic amb què es puguin basar els especialistes per realitzar diagnòstics de TDAH (Corrigan i Whitaker, 2017). Tanmateix, a escala mundial, aproximadament el 5% dels infants són diagnosticats ... -
El coneixement dels i les mestres d'educació infantil sobre el TDAH
(Socials-UVic, 2020-06)Un dels trastorns més comuns diagnosticats en les etapes de la infància i adolescència ha sigut el Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDAH). Tot i el gran nombre de diagnosticats hi ha hagut molts ... -
Els conflices a P-5 d'educació infantil i les conseqüències del "bullying"
(Socials-UVic, 2019-06)El propòsit d’aquest estudi és: observar, conèixer i analitzar la tipologia de conflictes entre iguals i les conseqüències, especialment en els casos de bullying. Per saber els tipus de conflictes i les relacions que ... -
Els conflictes en una aula de P3 i P5
(Socials-UAB, 2019-06)El treball que es troba a continuació pretén investigar els conflictes a una classe de P3 i una de P5 de l'Escola Font Rosella de Sabadell. Es fa mitjançant una metodologia qualitativa a partir d'observacions directes i ... -
La construcció del gènere en el dibuix dels infants
(Socials-UVic, 2019-06)Aquest treball consta d’una investigació sobre els estereotips de gènere que mostren els infants de dues aules de P5, de les escoles Tecnos i Sagrat Cor. Es realitzarà a través de 2 tests els quals demanen als infants un ... -
Construcció d’un material nou per experimentar la deambulació
(Socials-UVic, 2019-06)La motricitat és una disciplina que es treballa en els infants d’una forma global, on es desenvolupa diferents capacitats afectives, cognitives i motrius. Per aquest motiu es pot trobar en aquest document una mirada ... -
La conversa entesa com a generadora de coneixement
(Socials-UAB, 2018)Actualment, la conversa pren un paper secundari en les pràctiques educatives de les escoles, en lloc de ser l’eix central de tota intervenció, ja que és utilitzada, tal com exposa Portillo (1992), per omplir aquelles estones ... -
Creació i anàlisi d'una proposta de l'àmbit de la ciència per infants de 0-3 anys
(Socials-UVic, 2021-06)L’interès d'aquest treball sorgeix en el moment que la investigadora veu que hi ha poca investigació sobre la ciència en 0-3 anys. Així doncs, es crea i es porta a terme una proposta científica pels infants d'aquesta ...