Exploració Educació infantil per títol
Ara es mostren els elements 89-108 de 121
-
La música com a eina per al desenvolupament de l'expressió corporal
(Socials-UVic, 2022-06)La música és l’art del so en el temps, un element habitual i normal en el nostre dia a dia, i l’expressió corporal la tècnica a través de la qual es pot exterioritzar les sensacions i sentiments. Tant la música com l’expressió ... -
La música i el desenvolupament psicomotor: validació d’una proposta d’activitat de moviment lliure per a infants de 1-2 anys
(Socials-UVic, 2020-06)El treball de final de grau que s'exposa a continuació té com a objectiu principal, validar una proposta d'activitat de moviment lliure amb estímuls sonors de música no infantilitzada. Per aquest motiu, s'han seleccionat ... -
Observació d'emocions en una aula de P3
(Socials-UAB, 2019-06)Aquest treball està basat en la relació de les emocions i la literatura infantil, a partir de realitzar diverses observacions en una aula d’infantil. Alguns autors que parlen sobre la literatura infantil i les emocions han ... -
Observació de l’espai de contes del Lab 0_6 i la incidència visual de les il·lustracions envers el gènere
(Socials-UAB, 2018)L’objectiu de l’estudi que es presenta a continuació és investigar, a partir d’un total de 13 dies i de 65 observacions d’estada al Lab0_6, l’ús que donen els infants a la proposta de Biblioteca, quins han estat els llibres ... -
Observació dels efectes de la musicoteràpia en el comportament de tres infants amb transtorn de l'espectre autista
(Socials-UVic, 2020-06)La musicoteràpia és un recurs terapèutic que utilitza la música i els seus elements per ajudar a les persones a afavorir i millorar la seva qualitat de vida en entorns mèdics, educatius i quotidians (Federació Mundial ... -
Observació sistemàtica de l'impacte de l'arquitectura i l'espai en el desenvolupament psicomotor i autonomia personal en infants 0-3 anys
(Socials-UVic, 2021-05-24)El present treball d’investigació pretén indagar com l’arquitectura i el disseny dels espais –la seva organització, el tipus de mobiliari utilitzat, etc.-, i l’ús d’aquests, fomenta o limita el desenvolupament psicomotor ... -
Outdoor and indoor education: una comparativa entre Catalunya i Copenhaguen de l'ús dels espais interiors i exteriors a les escoles d'educació infantil
(Socials-UVic, 2019-05)El present treball estudia com es concep l’espai com a element educador, tenint en compte els espais interiors i exteriors en l’etapa d’Educació Infantil. L’objectiu d’aquest treball de final de grau és realitzar una ... -
Paper de l’adult en el procés d’adquisició del llenguatge dels infants amb pèrdua auditiva
(Socials-UVic, 2019-06)La investigació analitza com influeix el paper de l’adult (educadores i logopedes) en el procés d’adquisició del llenguatge de cinc infants amb pèrdua auditiva, dues nenes amb una pèrdua mitjana i tres nens amb una pèrdua ... -
Per què vols ser mestra? Motius pels quals l'alumnat de la Facultat de Ciències Socials de la Universitat de Manresa escull la carrera d'Educació Infantil
(Socials-UVic, 2021-06)Aquesta investigació té com a objectiu principal identificar quins són els motius principals pels quals l’alumnat escull estudiar el Grau d’Educació Infantil a la Facultat de Ciències Socials de Manresa. Per aquest motiu, ... -
Percepcions de les mestres sobre el seu rol en el treball per projectes a l'educació infantil
(Socials-UVic, 2021-05)La investigació que es presenta a continuació, sorgeix de l’interès i de la necessitat de saber quin és el punt de vista dels docents sobre el Treball per Projectes i quin és el seu rol. Hi ha nombrosos estudis i articles ... -
La percepció de les mares magribines i les mestres sobre la participació en el centre educatiu
(Socials-UVic, 2020-06)El següent estudi de cas, ens ha permès conèixer la percepció que tenen les mares d’origen magribí de l’escola Auró, en relació amb aspectes com la participació en el centre, la relació amb les educadores i la implicació ... -
Prejudicis de gènere dels mestres d'Educació Infantil i com aquests els transmeten a l’aula
(Socials-UAB, 2018)Els centres d’Educació Infantil són responsables de promoure la igualtat d’oportunitats de nenes i nens, incorporant la perspectiva de gènere a l’acció educativa, prevenint i gestionant els comportaments i actituds ... -
El procés educatiu de l'infant en l'aula hospitalària
(Socials-UVic, 2022-06)Tenint en compte que en la Declaració Universal dels Drets Humans de 1948, a l'article 26, esmenta que "tota persona té dret a l'educació" (Nacions Unides, 2015) el propòsit d'aquest treball és identificar si en situació ... -
Projecte Escoles Verdes: realitat o màrqueting educatiu?
(Socials-UVic, 2019-06)El present Treball Final de Grau (TFG) presenta com a objectiu principal observar i identificar la presència d’un desajustament entre el projecte Escola Verda i les actuacions que es porten a terme a les escoles que en ... -
Les propostes del Lab 0_6 són inclusives pels infants amb TEA?: "La piscina de les llavors” i “Les baldufes”
(Socials-UVic, 2019-06)L’estudi es realitza al Lab 0_6, un espai científic i educador, amb una gran diversitat de propostes relacionades amb la ciència. És un espai pensat per afavorir l’acció autònoma i intencionada dels infants per tal d’afavorir ... -
La psicomotricitat a la segona etapa d’Educació Infantil a l'escola
(Socials-UAB, 2019-06)La psicomotricitat és una eina molt important a considerar en el desenvolupament dels infants, ja que té en compte l’acció conjunta del moviment i la ment. Per aquest motiu, en l’educació, s’ha de fer una mirada global i ... -
Quin concepte i quin rol manté el professorat en un espai de lliure elecció?
(Socials-UVic, 2020-06)El present treball pretén analitzar el concepte que té el professorat dels espais de lliure elecció, així com el rol que pensen que hi poden desenvolupar a priori, i les pràctiques que realment hi acaben duent a terme. ... -
El racó del conte com a motor de la cultura literària a l’etapa 3-6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)Avui en dia la literatura infantil forma part de moltes de les aules d’Educació infantil, la gran majoria disposen d’un racó de contes o una biblioteca d’aula. Ara bé quina és la importància que les escoles donen aquest ... -
Reflexos: creació i anàlisi d'una proposta científica per a infants de 3 a 6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)"Reflexos" sorgeix de la motivació de pensar, dissenyar, crear i avaluar, un material de caràcter científic pels infants de segon cicle d'infantil (3-6 anys). L’objectiu és facilitar l'observació, identificació i anàlisi ... -
Relació entre creativitat i habilitats socials en infants de 5-6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)En la present recerca s’ha analitzat la relació entre creativitat i habilitats socials en infants. L’interès per l’estudi sorgeix per la controvèrsia teòrica al respecte (Mumford i Gustafson, 1988; Csikszentmihalyi, 1998). ...