Cerca
Ara es mostren els elements 1-10 de 42
Anàlisi i comparació de la disfonia percebuda pels infants d’entre 8 i 12 d’anys i pels pares utilitzant els qüestionaris C-VHI i C-VHI-P
(Salut-UAB, 2018-05-07)
Entre un 5% i un 10% de la població dels països desenvolupats pateix alguna alteració a la veu; els logopedes són els professionals encarregats de prevenir-les i rehabilitar-les.
El propòsit d’aquest projecte és saber ...
Els coneixements i les actuacions dels docents de segon cicle d'educació primària envers les dislàlies funcionals
(Salut-UAB, 2018-05-14)
Una dislàlia és una alteració en l'articulació específica i constant causada per una funció incorrecta dels òrgans perifèrics de la parla. Així doncs, aquesta dificultat impedeix que es pugui articular de forma adient els ...
Propuesta de inclusión de la técnica mindfulness como método complementario en la rehabilitación de disfonía psicógena
(Salut-UAB, 2018-05)
Introducción: la disfonía psicógena es un trastorno de voz que se caracteriza por la pérdida de las características acústicas de la voz. Esto es debido a un complejo de alteraciones psicológicas subyacentes al trastorno. ...
Avaluació de l’eficàcia i l’evolució de la veu erigmofònica en pacients amb laringectomia total
(Salut-UAB, 2018-05-14)
La comunicació és un aspecte vital en la nostra vida diària i, quan aquesta es veu afectada per
una patologia adquirida, és necessari buscar estratègies que facilitin al màxim possible el retorn
a l’estadi de normalitat.
En ...
El tractament d’ortodòncia i la disfunció de l’articulació temporomandibular en joves universitaris de la FUB d’entre 18 i 25 anys
(Salut-UVic, 2019-05)
L’articulació temporomandibular (ATM) és una de les estructures més complexes del sistema articular humà que es localitza entre el còndil de la mandíbula i l’os temporal del crani, i és fonamental per les funcions orofacials ...
Valoració dels coneixements i aplicació de tècniques vocals dels docents d’educació infantil del Solsonès durant l’exercici de la seva professió
(Salut-UVic, 2019-05)
La veu és la principal eina de treball dels docents. Hi ha un seguit de factors que poden alterar negativament la fonació i per tant impedir el desenvolupament de la seva tasca professional en les millors condicions ...
Efectivitat del tractament de motricitat orofacial sobre les alteracions de la masticació en la síndrome de Down: estudi de cas
(Salut-UAB, 2018-05-14)
La Síndrome de Down, també anomenada trisomia 21, presenta uns trets facials característics que comporten alteracions en les funcions que realitza el sistema estomatognàtic, sent la masticació una d’elles. L’àrea de la ...
Evaluación de los conocimientos relativos al uso correcto de la voz en clase por los profesores de educación primaria en la región de Perpiñán
(Socials-UAB, 2019-05)
En la práctica profesional de los docentes, la voz es un elemento fundamental. En ocasiones, esta herramienta profesional puede utilizarse mal, como consecuencia de una falta de conocimientos en materia de salud y educación ...
Projecte d’intervenció en el mecanisme lector en adolescents amb dislèxia durant l’etapa d’educació secundària i batxillerat
(Salut-UVic, 2019-05)
La lectura és una activitat que consisteix a interpretar diferents estímuls de l'entorn, i per tant cal un aprenentatge. No obstant això, hi ha persones que presenten dificultats per adquirir-la i assolir una bona competència. ...
La figura del logopeda a les Unitats de Cures Intensives Neonatals com a professional qualificat per avaluar i tractar les dificultats en les funcions orofacials dels nounats nascuts preterme
(Salut-UVic, 2019-05)
L‟alimentació oral en el període neonatal requereix una coordinació entre la succió, la deglució i la respiració. Els nounats nascuts preterme sovint presenten dificultats per establir aquesta coordinació i tenen un risc ...