Cerca
Ara es mostren els elements 1-10 de 11
Els coneixements i les actuacions dels docents de segon cicle d'educació primària envers les dislàlies funcionals
(Salut-UAB, 2018-05-14)
Una dislàlia és una alteració en l'articulació específica i constant causada per una funció incorrecta dels òrgans perifèrics de la parla. Així doncs, aquesta dificultat impedeix que es pugui articular de forma adient els ...
Efectivitat de les intervencions logopèdiques en àmbit natural per nens entre 2 i 14 anys amb trastorn de l’espectre autista (TEA)
(Salut-UVic, 2019-05)
El trastorn de l'espectre autista (TEA) és cada vegada més diagnosticat. Afecta principalment l'àrea de
la comunicació tant verbal com no verbal. Existeixen 5 formes d'autisme i aquest treball es centra en
els trastorns ...
La intervenció logopèdica en infants amb deficiència auditiva a les escoles de la Catalunya Central
(Salut-UVic, 2020-06)
Els infants amb deficiència auditiva presenten dificultats, en menor o major grau, en el llenguatge
i la comunicació en funció del dèficit, del tipus i grau de pèrdua auditiva, de la relació amb l’entorn,
de les ...
Efectivitat de l’estimulació sensoriomotriu oral en nadons prematurs amb dificultats per l’alimentació oral
(Salut-UVic, 2020-06)
Es consideren prematurs aquells infants que han nascut abans de la 37ª setmana de gestació. La seva immaduresa anatòmica i fisiològica pot dificultar l’alimentació per via oral exclusiva i durant un temps determinat ...
Conocer la opinión de logopedas sobre la eficacia del método Makaton en la rehabilitación en niños de 0 a 15 años con Síndrome de Down
(Salut-UVic, 2020-06)
El síndrome de Down es el síndrome genético más común en el mundo. Se produce durante la
gestación, cuando hay una copia del cromosoma 21 y se identifica por la presencia de un grado variable
de discapacidad cognitiva y ...
Eficacia de las praxias orofaciales no verbales en la reeducación logopédica en niños franceses de entre 5 años y 7 años y 11 meses con trastorno de articulación
(Salut-UVic, 2020-06)
El trastorno de articulación se define como la dificultad en pronunciar uno o varios fonemas sin que exista una alteración orgánica, neurológica o audiogénica asociada. Una de las estrategias de reeducación que suelen ...
Eficacia de la teleintervención logopédica centrada en la comunicación y el lenguaje de niños de 0 a 6 años según la percepción de logopedas: estudio del entorno, las características de la intervención y la familia como coterapeuta
(Salut-UVic, 2021-06)
El propósito de este estudio ha sido evaluar y describir la percepción de los logopedas sobre la eficacia de la tele-intervención logopédica centrada en usuarios de 0 a 6 años de edad con dificultades en la comunicación y ...
L'ús de la música en la intervenció logopèdica dels infants de dos i tres anys amb Retard Específic del Llenguatge
(Salut-UAB, 2016-06)
Introducció: Els infants amb Retard Específic del Llenguatge (RELL) inicien els primers mots entre un i dos anys més tard del que és habitual i han de rebre un suport logopèdic per poder assolir el desenvolupament normal. ...
La importància que donen els logopedes a la intervenció basada en la motricitat orofacial, en nens de 5 a 7 anys amb dislàlia evolutiva de caràcter fonètic
(Salut-UAB, 2017-06)
La dislàlia, o trastorn de l’articulació, és la dificultat per aconseguir la correcta articulació dels fonemes. La seva classificació dependrà de la seva etiologia. Dins d’aquesta classificació, trobem la dislàlia evolutiva. ...
Guía práctica para la evaluación, el diagnóstico y la intervención logopédica de niños y niñas con dispraxia verbal
(Salut-UVic, 2022-06-21)
El propósito de este proyecto ha sido elaborar una guía que recoja
recomendaciones basadas en la evidencia científica para la mejora de la evaluación, el
diagnóstico y la intervención en los casos de dispraxia verbal en ...