Mostra el registre d'unitat simple
Valoració subjectiva de les dificultats que presenta la població adulta amb un trastorn específic del llenguatge escrit
dc.contributor | Lou Moreno, Ana | |
dc.contributor.author | Miquel, Marina | |
dc.date.accessioned | 2017-06-09T10:15:24Z | |
dc.date.available | 2017-06-09T10:15:24Z | |
dc.date.issued | 2017-06 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/88 | |
dc.description.abstract | Valoració subjectiva de les dificultats que presenta la població adulta amb un trastorn específic del llenguatge escrit Introducció: Actualment hi ha molts estudis sobre el trastorn específic del llenguatge escrit durant l‘etapa escolar. Però no s‘ha d‘oblidar que algunes de les dificultats d‘aquest trastorn persisteixen en l‘etapa adulta i hi són presents en la vida quotidiana de les persones que les presenten. Existeixen diversos factors, com la detecció precoç i l‘oportunitat de rebre un tractament adaptat a les seves necessitats, que poden beneficiar les seves vivències i el desenvolupament d‘estratègies compensatòries. Objectius: L‘objectiu general de l‘estudi és conèixer l‘opinió de la població adulta amb dislèxia d‘entre 20 i 40 anys sobre les dificultats i les vivències que els ha generat la seva alteració. Pel que fa als objectius específics, són descriure les influències negatives del trastorn específic del llenguatge escrit en el dia a dia de la població adulta; identificar les estratègies que utilitzen els adults amb dislèxia per tal de compensar les dificultats que persisteixen i comprovar l‘eficàcia i els beneficis de rebre tractament logopèdic en persones amb un trastorn específic del llenguatge escrit. Metodologia: Es proposa un estudi d‘orientació qualitativa, a partir d‘entrevistes semi-estructurades i individuals dirigides a la població adulta amb aquest trastorn. Resultats de la prova pilot: L‘entrevista realitzada ha permès obtenir dades del subjecte seleccionat relacionades amb les estratègies que ha desenvolupat per compensar les dificultats en què es troba en la vida quotidiana i amb el benefici que suposa rebre ajudes que atenguin a les seves necessitats. Conclusions: L‘entrevista semi-estructurada és un instrument vàlid per recollir les dificultats i les vivències de l‘entrevistada en relació al seu trastorn. A més, permet que aquest s‘expressi obertament, aprofundeixi en allò que més li interessa, connecti amb les seves emocions, reflexioni sobre la seva evolució i, sobretot, aporti dades suficients per assolir els objectius de l‘estudi. | ca |
dc.format.extent | 58 | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Salut-UAB | ca |
dc.subject | dislèxia, adults, valoració subjectiva. | ca |
dc.title | Valoració subjectiva de les dificultats que presenta la població adulta amb un trastorn específic del llenguatge escrit | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Dislèxia -- Tractament | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Dislèxia [4]