Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorPeralta Idáñez, Daniel
dc.contributor.authorCots Llorens, Júlia
dc.date.accessioned2021-08-04T09:23:59Z
dc.date.available2021-08-04T09:23:59Z
dc.date.issued2021-05
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/676
dc.description.abstractINTRODUCCIÓ: La ruptura del lligament encreuat anterior (LEA) és una lesió freqüent en el futbol, amb més incidència en el futbol femení, per factors de risc de tipus genètics, hormonals, anatòmics i neuromusculars. La literatura descriu que a través de l’entrenament neuromuscular es poden abordar i modificar les variables funcionals descrites com a factors de risc modificables per prevenir aquesta lesió. El contingut d’aquesta intervenció anirà en aquesta direcció. OBJECTIU: Dissenyar un pla d’intervenció que busqui la modificació dels factors de risc i aplicar-lo per prevenir la lesió del LEA en noies de futbol femení sènior. METODOLOGIA: S’utilitzarà un assaig clínic aleatoritzat, on intervenen quatre equips femenins de primera divisió, s’assignaran aleatòriament en dos grups diferents, un farà la intervenció mentre que l’altre, només, serà controlat. Durant tota una temporada s’estudiarà cada grup, amb un total de quatre avaluacions. Els resultats s’analitzaran amb el programa estadístic SPSS i amb la T de Student, amb l’objectiu de valorar la modificació d’aquestes variables. RESULTATS: Després de l’aplicació d’aquest programa d’intervenció, s’espera que la modificació de les variables sigui positiva, per tant, es redueixi el risc de patir una lesió del LEA en aquesta població. DISCUSSIÓ: Les fortaleses: exercicis específics amb un treball de les variables. El treball neuromuscular és una teràpia efectiva, per tant, és un programa òptim i amb evidències per la prevenció del LEA, específic per jugadores. Les limitacions: falta de constància, baixes i incorporacions, mals hàbits i falta controlar el temps d’exposició. La idea és reduir les limitacions i estudiar tots els factors de riscs d’extremitat inferiorca
dc.description.abstractINTRODUCTION: Anterior cruciate ligament rupture (ACL) is a common injury in football, especially in women’s football, due to genetic, hormonal, anatomical and neuromuscular risk factors. Literature shows how through neuromuscular training, the functional varieties described as modifiable risk factors can be dealt with and modified in order to prevent this kind of injury. The content of this intervention will lie in this direction. OBJECTIVE: Design an intervention plan that looks into the modification of risk factors and apply it so as to prevent ACL injuries in women who play in senior-level football teams. METHODOLOGY: A randomized clinical trial will be used, where four First Division women’s senior-level teams intervene. They will be randomly assigned in two groups. Throughout a season, the control group and the intervention group will be examined. Altogether four evaluations will be carried out. The results will be analyzed using the statistics programmer SPSS and the T of Student, with the goal of analyzing the modification of such variables. RESULTS: After applying this intervention programmer, the modification of the variables is expected to be positive and, therefore, the risk of suffering ACL injury will be reduced on this specific population. DISCUSSION: The strength of this programmer is that it is based on specific exercises, working on the variables. Neuromuscular training is an effective therapy and, therefore, it is an effective and optimal programmer to prevent ACL. Apart from that, it is specific for women players. The weak points are the lack of perseverance, dropouts and new recruits, bad habits and the lack of control over exposure times. The main idea is to reduce the limitations and study the different lower limbs risk factors.ca
dc.format.extent47 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSalut-UVicca
dc.subjectWomen football players, injury, anterior cruciate knee ligament, injury prevention, injury risk reduction, neuromuscular.ca
dc.subject.classification2Línies de treball::Fisioteràpia::Sistema Musculoesquelètic(SME) i osteo-articular(OA)::La fisioteràpia en les alteracions d'alta prevalença del SMEca
dc.titlePla de reducció del risc de patir una lesió del lligament encreuat anterior en jugadores de futbol femení sènior. Proposta d'intervencióca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacExercici terapèuticca
dc.subject.lemacLligament encreuat anterior -- Ferides i lesions -- Prevencióca
dc.subject.lemacFutbol -- Accidents i lesions -- Prevencióca
dc.description.typeRevisió bibliogràficaca
dc.subject.classification3Descriptors::Fisioteràpia::Sistema Musculoesquelètic(SME) i osteo-articular(OA)::Complex articular del Genoll (CAG) [regió o sistema]ca
dc.subject.classification3Descriptors::Fisioteràpia::Sistema Musculoesquelètic(SME) i osteo-articular(OA)::Càpsula i lligament [regió o sistema]ca
dc.subject.classification3Descriptors::Fisioteràpia::Sistema Musculoesquelètic(SME) i osteo-articular(OA)::Esquinç o distenció càsulo-lligamentosa[condició de salut]ca
dc.subject.classification3Descriptors::Fisioteràpia::Sistema Musculoesquelètic(SME) i osteo-articular(OA)::Dinamòmetre [eina d'avaluació]ca
dc.subject.classification3Descriptors::Fisioteràpia::Sistema Musculoesquelètic(SME) i osteo-articular(OA)::Test d'estabilitat dinàmica: Y test; Test de l'Estrella (SEBT) [eina d'avaluació]ca
dc.subject.classification3Descriptors::Fisioteràpia::Sistema Musculoesquelètic(SME) i osteo-articular(OA)::Test de salt: Squad Jump (SJ); Counter Movement Jump (CMJ); Drop Jump (DJ) [eina d'avaluació]ca
dc.subject.classification3Descriptors::Fisioteràpia::Sistema Musculoesquelètic(SME) i osteo-articular(OA)::Videoanàlisi del moviment [eina d'avaluació]ca
dc.subject.classification3Descriptors::Fisioteràpia::Sistema Musculoesquelètic(SME) i osteo-articular(OA)::Entrenament Neuromuscular [estratègia de tractament]ca
dc.subject.classificationFisioteràpia::Sistema Musculoesquelètic(SME) i osteo-articular(OA)ca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

Mostra el registre d'unitat simple