Coeducar a través de la literatura infantil: anàlisi de la literatura infantil, envers la coeducació, de cinc escoles de la ciutat de Sabadell
Ver/descargar
Fecha
2020-06Autor
Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso restringidoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
El següent treball de final de grau té com a temes principals la coeducació i la literatura infantil. La coeducació és un sistema pedagògic integral que té com a objectiu el desenvolupament de l’alumnat en condicions de llibertat, equitat i correspondència, i la literatura infantil una eina per treballar i fomentar aquest concepte amb l’alumnat d’educació infantil. Els dos objectius generals d’aquest estudi són, per un costat, investigar si les mestres de les aules de P5 de cinc escoles utilitzen la literatura infantil com a eina per treballar la coeducació a classe i, per l’altre, analitzar quins elements coeducatius predominen en els llibres de les cinc escoles, segons el criteri dels autors i autores Guix et al. (2017). Per realitzar la investigació, s’ha dividit en dues parts el treball, la primera on es presenta les teories de diferents autors i autores necessàries per dur a realitzar l’estudi; la segona, on es recullen els resultats de les entrevistes i de l’anàlisi dels llibres. Amb això, s’ha arribat a la conclusió que encara queda un llarg camí per aconseguir una conscienciació de la importància que tenen els llibres que els infants llegeixen i treballen a l’aula.
Palabras clave
literatura infantil, coeducació, educació infantil, children’s literature, coeducation, childhood education.Materias
Coeducació , Literatura -- Educació infantil , Literatura infantil , Infants -- Llibres i lecturaLínea de treball
Eduació Infantil::Societat::CoeducacióColecciones
- Societat [24]