Mostra el registre d'unitat simple
La percepció de les mares magribines i les mestres sobre la participació en el centre educatiu
dc.contributor | Lemkow Tovias, Gabriel | |
dc.contributor.author | Frías Nieto, Noelia | |
dc.date.accessioned | 2020-07-21T06:52:50Z | |
dc.date.available | 2020-07-21T06:52:50Z | |
dc.date.issued | 2020-06 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/573 | |
dc.description.abstract | El següent estudi de cas, ens ha permès conèixer la percepció que tenen les mares d’origen magribí de l’escola Auró, en relació amb aspectes com la participació en el centre, la relació amb les educadores i la implicació en les activitats acadèmiques i lucratives dels seus fills i filles. Així com la percepció que les docents tenen respecte a la seva col·laboració en la vida diària d’aula. Per dur-la a terme primerament es va contrastar i investigar sobre el tema, tenint en compte algunes teories com la de Bourdieu (1977) sobre la reproducció cultural o la de Bernstein (1994) sobre la reproducció del llenguatge, així com dades publicades per Idescat (2019) o la Generalitat de Catalunya (2017) i altres articles com els publicats per la fundació Jaume Bofill (2014), sobre propostes inspiradores per acollir i donar facilitats a les famílies immigrants, els tipus de participació familiar i barreres, entre d’altres. La recollida de dades es van fer mitjançant entrevistes a l’equip docent i a les famílies, i també mitjançant l’observació d’uns espais concrets durant 5 dies en horaris d’entrada i sortida de famílies. Els resultats obtinguts, van permetre destacar les barreres que troben les famílies magribines pel que fa a la participació en el centre, així com valorar i analitzar aspectes com la funcionalitat dels recursos oferits pel centre, les expectatives dels docents envers les famílies i les percepcions que tenen aquestes sobre la participació. Fet que ens permet confirmar les hipòtesis marcades i extreure conclusions del treball, tals com la importància de tenir presents les barreres que de vegades poden quedar invisibilitzades, així com les diferències socio culturals que poden haver-hi entre algunes persones amb nacionalitats i costums diferents al lloc on emigren. | ca |
dc.format.extent | 136 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UVic | ca |
dc.subject | educació infantil | ca |
dc.subject | participació | ca |
dc.subject | immigració | ca |
dc.subject | famílies magribines | ca |
dc.subject | segregació escolar | ca |
dc.subject | relació família – escola | ca |
dc.subject | participation | ca |
dc.subject | immigration | ca |
dc.subject | Maghreb families | ca |
dc.subject | school segregation | ca |
dc.subject | family - school relat | ca |
dc.subject | early childhood education | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Societat::Interculturalitat | ca |
dc.title | La percepció de les mares magribines i les mestres sobre la participació en el centre educatiu | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Magribins | ca |
dc.subject.lemac | Família i escola | ca |
dc.subject.lemac | Educació infantil | ca |
dc.subject.lemac | Segregació en l'educació | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Societat [24]
Estudis vinculats a cultura, gènere, coeducació, pedagogia crítica, interculturalitat, família, entre d'altres