Mostra el registre d'unitat simple
Reflexos: creació i anàlisi d'una proposta científica per a infants de 3 a 6 anys
dc.contributor | Pedreira Álvarez, Montserrat | |
dc.contributor.author | Castillejos Martín, Daniel | |
dc.date.accessioned | 2020-07-17T06:26:41Z | |
dc.date.available | 2020-07-17T06:26:41Z | |
dc.date.issued | 2020-06 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/567 | |
dc.description.abstract | "Reflexos" sorgeix de la motivació de pensar, dissenyar, crear i avaluar, un material de caràcter científic pels infants de segon cicle d'infantil (3-6 anys). L’objectiu és facilitar l'observació, identificació i anàlisi dels processos d'aprenentatge que els infants desenvolupen en interacció amb aquests materials. En aquest sentit, la proposta pretén acostar la ciència als infants, a través del joc i l'experimentació, facilitant situacions motivadores en format de lliure elecció. El recurs té la finalitat de descobrir aspectes científics de forma lúdica plantejant un concepte complex com és la reflexió de la llum d´una manera engrescadora, estimulant la descoberta i l’exploració. Per assolir l'objectiu principal de la recerca, s'havia de portar a terme una pràctica de dues sessions amb infants d'educació infantil de dues escoles diferents. Les circumstàncies provocades per la crisi de la COVID-19 van forçar un nou enfocament en la dinamització de les propostes amb la mateixa temàtica. El nou desenvolupament va comportar el replantejament dels objectius. La metodologia emprada en aquest estudi va ser qualitativa. Era prioritari donar resposta als objectius plantejats per portar a terme una observació que permetés la comprensió i la interpretació de les accions i/o significats que interpreten les persones en el seu context natural. Per tant, aquesta recerca basada en la pràctica científica mitjançant l’anàlisi de les tres fases (Experiència Explicitació i Evolució) va donar resposta a la pregunta inicial: Quins processos d'aprenentatge posen en joc els infants al llarg d’una sessió amb la proposta "Reflexos"?, on l’experiència era evident, però en canvi l’explicitació i l’evolució es van veure alterades per la intervenció de l’adult. | ca |
dc.format.extent | 58 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UVic | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | educació infantil | ca |
dc.subject | lliure elecció | ca |
dc.subject | experimentació | ca |
dc.subject | llum | ca |
dc.subject | reflexió | ca |
dc.subject | miralls | ca |
dc.subject | early childhood education | ca |
dc.subject | free choice | ca |
dc.subject | science education | ca |
dc.subject | experimentation | ca |
dc.subject | reflection | ca |
dc.subject | light | ca |
dc.subject | mirrors | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Didàctiques::Ciència | ca |
dc.title | Reflexos: creació i anàlisi d'una proposta científica per a infants de 3 a 6 anys | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Miralls -- Educació infantil | ca |
dc.subject.lemac | Llum -- Experiments | ca |
dc.subject.lemac | Reflexió (Òptica) -- Experiments | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Espais de ciència [18]
Treballs vinculats al desenvolupament de la ciència en l'espai Lab 0_6