Materials musicals de manipulació adequats per experimentar les qualitats del so en nens i nenes de 2 a 3 anys
Fecha
2020-06Autor
Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso restringidoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
L’aprenentatge dels infants és quelcom complex que val la pena analitzar per tal d’ajustar la intervenció educativa. La música té un paper important a l’educació infantil sobretot a les primeres etapes, ja que els permet descobrir elements de la vida a través de la manipulació i l’experimentació i els aporta beneficis en el seu desenvolupament. Per aquest motiu, les hipòtesis de la manipulació en infants de 2 a 3 anys, els provoca un coneixement musical a través dels materials musicals de manipulació que els ajuden a identificar les qualitats del so, per tant, com a objectiu principal s’elaboren aquests materials per conèixer quines característiques han de tenir perquè siguin adequats per experimentar les qualitats del so.
Per verificar-ho, s’han realitzat observacions en el primer cicle d’Educació Infantil, concretament amb infants de 2 a 3 anys en tres llars d’infants i s’ha realitzat una entrevista a la directora del centre de l’escola el qual permetia observar la situació natural d’aprenentatge dels infants per a poder-la analitzar posteriorment. A partir de l’anàlisi de les observacions i les entrevistes per mitjà d’una metodologia qualitativa, s’ha pogut veure que els materials musicals de manipulació provoquen als infants l’exploració sonora a través de l’experimentació manipulativa de noves sensacions que afavoreix en el seu desenvolupament. Així és com s’ha pogut demostrar en els resultats de les observacions que en les accions dels infants, aquests materials enriqueixen la manipulació i l’experimentació per explorar les qualitats del so.
Palabras clave
materials, música, experimentació, manipulació, qualitats del so, primer cicle d’educació infantil, materials, music, experimentation, manipulation, sound qualities, first cycle of early childhood educationLínea de treball
Eduació Infantil::Didàctiques::ArtsColecciones
- Didàctiques [20]