Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorEspino Datsira, Sandra
dc.contributor.authorBruch Vallverdú, Mònica
dc.date.accessioned2020-06-26T06:24:39Z
dc.date.available2020-06-26T06:24:39Z
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/526
dc.description.abstractEl Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) és un trastorn del neurodesenvolupament que provoca diferents afectacions, principalment en l’àmbit social i comunicatiu, i que té una gran variabilitat d’afectació. Per plantejar una intervenció centrada en els aspectes esmentats, es pot complementar amb la Teràpia Assistida amb Animals (TAA), concretament amb gossos. Els gossos tenen una capacitat innata de connectar amb els éssers humans a través de la comunicació no verbal. És per això que amb infants que presenten aquest trastorn, en la majoria de situacions on hi ha la presència d’un gos, els hi és molt més fàcil relacionar-se i comunicar-se, ja que no requereix de l’ús de l’expressió oral. L’objectiu d’aquest estudi és investigar l’efectivitat d’implementar una Teràpia Assistida amb Gossos (TAG), per millorar la competència comunicativa de nens amb TEA de 4 a 16 anys. Aquest tipus de teràpia podria ser utilitzada per complementar la intervenció d’un professional, concretament d’un/a logopeda, utilitzant-la com a suport i element motivador. Per realitzar una cerca exhaustiva i vàlida s’han utilitzat diferents bases de dades. Les principals fonts d’on s’ha extret informació són PubMed i Cochrane, juntament amb Google Scholar. Dels resultats obtinguts, s’ha realitzat una selecció a través dels criteris d’inclusió i d’exclusió. Els articles definitius aporten una informació que defineix amb exactitud el procediment seguit i el tipus d’intervenció realitzada, tenint en compte diferents variables. La majoria dels estudis trobats valoren aquest tipus de teràpia positivament, essent beneficiosa i provocant millores significatives en l’àmbit comunicatiu, de relació social i en l’ús del llenguatge verbal en infants amb TEA. Per tant, es pot concloure que la TAG millora en la competència comunicativa dels infants amb TEA d’edats compreses entre 4 i 16 anys. Tot i així, la literatura d’elevat nivell d’evidència científica en aquest tema és escassa. Per tant, són necessaris estudis amb un nivell d’evidència més elevat en aquest camp.ca
dc.format.extent44 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSalut-UVicca
dc.subjecttrastorn de l’espectre autista (TEA), teràpia amb gossos, teràpia assistida amb animals, competència comunicativa, comunicació, Autism Spectrum Disorder (ASD), Dogs therapy, animal assisted therapy (AAT), communicative competence, communicationca
dc.titleEfectivitat de la teràpia amb gossos en la competència comunicativa de nens i nenes de 4 a 16 anys amb trastorn de l’espectre autistaca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacInfants autistes -- Llenguatgeca
dc.subject.lemacLlenguatges i llengües -- Adquisicióca
dc.subject.lemacGossos -- Ús terapèuticca
dc.description.typeRevisió bibliogràficaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

Mostra el registre d'unitat simple