Show simple item record

dc.contributorPedrals Feliu, Roser
dc.contributor.authorHernández, Elena
dc.date.accessioned2020-06-15T06:31:40Z
dc.date.available2020-06-15T06:31:40Z
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/517
dc.description.abstractEl Trastorn Específic del Llenguatge és molt heterogeni, pot incloure alteracions d’un o diversos components del llenguatge. És per aquest motiu que en el moment de fer una avaluació o identificació de l’alumnat amb TEL cal seguir uns criteris quantitatius i qualitatius per poder identificar les necessitats educatives especials. Aquest trastorn es manifesta per una dificultat en la comunicació, que influeix en el desenvolupament del llenguatge oral i escrit. Pot afectar a la parla, la capacitat d’escolta, la lectura i l’escriptura dels infants, en diferents graus de severitat. També té repercussions a nivell social, emocional i psicològic. La causa d’aquest trastorn és desconeguda, tot i que alguns estudis/investigacions recents, apunten que el vincle genètic podria estar-hi relacionat. El manual Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders actualment ha comportat alguns canvis d’etiqueta diagnòstica en alguns trastorns, i un d’ells és el Trastorn Específic del Llenguatge (TEL), també anomenat Trastorn de la Comunicació, i que posteriorment està categoritzat com Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL). La següent revisió sistemàtica té com a objectiu valorar l’eficàcia de quatre mètodes d’intervenció logopèdica, a través d’una anàlisi exhaustiva, per tal de definir uns resultats específics. Comparant els diferents mètodes, en podem treure les conclusions pertinents. L’objectiu del present treball consisteix a establir, mitjançant la comparació entre diferents mètodes, quin és el mètode més emprat i amb més bons resultats logopèdics. Per tal de respondre a aquest objectiu, s’ha utilitzat la metodologia d’investigació qualitativa. Per dur a terme la revisió s’ha fet la cerca d’articles científics i s’ha utilitzat les bases de dades Dialnet i ResearchGate, a partir d’aquí s’ha fet una selecció precisa dels articles més adequats i s’ha seleccionat quatre articles finals. Pel que fa als resultats, tots els articles conclouen respostes positives en les diferents intervencions logopèdiques proposades. No obstant això, algunes de les intervencions també mostren mancances en els seus resultats finals.ca
dc.format.extent27 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSalut-UVicca
dc.subjecttrastorn específic del llenguatgeca
dc.subjectlogopèdiaca
dc.subjectintervenció en el llenguatgeca
dc.subjectintervenció logopèdica en alumnat TELca
dc.titleValoració de l’eficàcia de quatre mètodes d’intervenció logopèdica en infants amb TDL: revisió bibliogràficaca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacTrastorns del llenguatge en els infants -- Tractamentca
dc.subject.lemacLogopèdiaca
dc.description.typeRevisió bibliogràficaca


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record