Mostra el registre d'unitat simple
Trastorns d'ansietat com a conseqüència de l'assetjament escolar durant l'adolescència
dc.contributor | Obradors Rial, Núria | |
dc.contributor.author | Orriols Ferrer, Núria-Li | |
dc.date.accessioned | 2020-03-20T08:09:55Z | |
dc.date.available | 2020-03-20T08:09:55Z | |
dc.date.issued | 2019-06 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/477 | |
dc.description.abstract | Introducció: L’assetjament, un dels problemes principals de salut pública que es presenta en la població infanto-juvenil, està basat en patir agressions tant físiques com psicològiques de forma reiterada per part d’un igual. S’ha evidenciat que el fet de ser víctima d’agressions de forma continua pot portar conseqüències en l’àmbit de la salut mental de la pròpia persona, com patir trastorns d’ansietat i sent així, interferint en el desenvolupament de l’adolescent. Objectius: Analitzar si el fet de rebre una intervenció envers l’assetjament a alumnes de 1r i 2n ESO dels instituts de Terrassa durant el curs 2019-2020 pot reduir la incidència i/o prevalença de trastorns d’ansietat al cap de dos anys. Metodologia: Els subjectes de l’estudi són estudiants dels instituts El Cim, La Torre de Palau, l’institut de Terrassa i l’Institut Nicolau Copèrnic que el curs 2019-2020 inicien el seu primer i segon curs dels estudis de secundària obligatoris. Es realitzarà un estudi longitudinal prospectiu de cohorts, que tindrà una durada de dos anys. L’obtenció de dades, es farà a partir d’una enquesta d’elaboració pròpia basada en preguntes de l’enquesta FRESC, ECESC i l’escala de Hamilton. S’utilitzaran la base de dades SPSS i el programa Excel per així poder analitzar les variables principals i secundàries. Conclusions: S’ha comprovat que l’assetjament escolar pot portar conseqüències tant somàtiques com psicològiques en la persona. El trastorn d’ansietat, una de les conseqüències més comuns que pateix la víctima, pot ser un problema a l’hora de tenir un bon desenvolupament personal i un bon rendiment acadèmic, fins i tot afectant a l’hora de la realització de les activitats de la vida diària. Per aquesta raó, seria de vital importància seguir investigant sobre aquest tema i així poder conscienciar a la societat del perill que té, no tenir un control sobre aquest. | ca |
dc.format.extent | 53 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Salut-UVic | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | Mental health, anxiety disorders, teenager, consequences, bullying | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Infermeria::Infància/Adolescència::Salut Mental | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Infermeria::Infància/Adolescència::Prevenció | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Infermeria::Infància/Adolescència::Dolor/Ansietat/Estrès | ca |
dc.title | Trastorns d'ansietat com a conseqüència de l'assetjament escolar durant l'adolescència | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Assetjament escolar | ca |
dc.subject.lemac | Ansietat en els adolescents | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |