Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorObradors Rial, Núria
dc.contributor.authorOrriols Ferrer, Núria-Li
dc.date.accessioned2020-03-20T08:09:55Z
dc.date.available2020-03-20T08:09:55Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/477
dc.description.abstractIntroducció: L’assetjament, un dels problemes principals de salut pública que es presenta en la població infanto-juvenil, està basat en patir agressions tant físiques com psicològiques de forma reiterada per part d’un igual. S’ha evidenciat que el fet de ser víctima d’agressions de forma continua pot portar conseqüències en l’àmbit de la salut mental de la pròpia persona, com patir trastorns d’ansietat i sent així, interferint en el desenvolupament de l’adolescent. Objectius: Analitzar si el fet de rebre una intervenció envers l’assetjament a alumnes de 1r i 2n ESO dels instituts de Terrassa durant el curs 2019-2020 pot reduir la incidència i/o prevalença de trastorns d’ansietat al cap de dos anys. Metodologia: Els subjectes de l’estudi són estudiants dels instituts El Cim, La Torre de Palau, l’institut de Terrassa i l’Institut Nicolau Copèrnic que el curs 2019-2020 inicien el seu primer i segon curs dels estudis de secundària obligatoris. Es realitzarà un estudi longitudinal prospectiu de cohorts, que tindrà una durada de dos anys. L’obtenció de dades, es farà a partir d’una enquesta d’elaboració pròpia basada en preguntes de l’enquesta FRESC, ECESC i l’escala de Hamilton. S’utilitzaran la base de dades SPSS i el programa Excel per així poder analitzar les variables principals i secundàries. Conclusions: S’ha comprovat que l’assetjament escolar pot portar conseqüències tant somàtiques com psicològiques en la persona. El trastorn d’ansietat, una de les conseqüències més comuns que pateix la víctima, pot ser un problema a l’hora de tenir un bon desenvolupament personal i un bon rendiment acadèmic, fins i tot afectant a l’hora de la realització de les activitats de la vida diària. Per aquesta raó, seria de vital importància seguir investigant sobre aquest tema i així poder conscienciar a la societat del perill que té, no tenir un control sobre aquest.ca
dc.format.extent53 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSalut-UVicca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectMental health, anxiety disorders, teenager, consequences, bullyingca
dc.subject.classification2Línies de treball::Infermeria::Infància/Adolescència::Salut Mentalca
dc.subject.classification2Línies de treball::Infermeria::Infància/Adolescència::Prevencióca
dc.subject.classification2Línies de treball::Infermeria::Infància/Adolescència::Dolor/Ansietat/Estrèsca
dc.titleTrastorns d'ansietat com a conseqüència de l'assetjament escolar durant l'adolescènciaca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacAssetjament escolarca
dc.subject.lemacAnsietat en els adolescentsca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

Mostra el registre d'unitat simple

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain