Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorObradors Rial, Núria
dc.contributor.authorMayol Bonet, Carles
dc.date.accessioned2020-03-19T16:08:55Z
dc.date.available2020-03-19T16:08:55Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/474
dc.description.abstractLes lesions no intencionades són un problema de salut pública important a tot el món. No parlem tan sols de la despesa sanitària que aquestes puguin generar, sinó que hem de tenir en compte que les lesions no intencionades també comporten uns costos afectius, psicològics, socials, laborals i econòmics en l’entorn immediat dels qui les pateixen. Cal fomentar la prevenció i la formació necessària per fer que els centres educatius esdevinguin espais segurs on la incidència d’aquestes lesions no intencionades sigui cada cop més baixa. En aquest sentit, existeixen nombroses iniciatives d’intervencions infermeres centrades en millorar la prevenció secundària de les lesions no intencionades en els centres educatius. Aquestes intervencions es centren en formar als membres de la comunitat educativa en coneixements i habilitats de primers auxilis (PA) i reanimació cardiopulmonar (RCP). L’estudi plantejat en aquest Treball Final de Grau (TFG), avaluarà l’impacte de la intervenció profeSOS dirigida al personal docent de diferents etapes educatives. Valorant si la participació dels docents en la intervenció produeix una millora en els seus coneixements en PA, i quina estabilitat en el temps tenen aquests coneixements. L’estudi implicarà diferents centres educatius de la comarca del Garraf al llarg de tot un curs acadèmic (setembre-juny) i aquesta iniciativa facilitarà obtenir dades rellevants que ajudin a millorar la intervenció profeSOS i d’altres de similars. Centrar la intervenció en la figura del docent, facilitarà establir un nexe d’unió efectiu amb la infermera referent, ajudant-la a valorar millor les futures necessitats sanitàries de qualsevol membre de la comunitat educativa.ca
dc.format.extent45 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSalut-UABca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectFirst aid, health education, knowledge, teacher training retention, school health services, learningca
dc.subject.classification2Línies de treball::Infermeria::Atenció a la Comunitat::Promoció Salut/Educació per la Salutca
dc.titleImpacte de la intervenció PROFESOS en els coneixements de primers auxilis del personal docentca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessOpen Accessca
dc.subject.lemacInfants -- Ferides i lesionsca
dc.subject.lemacAccidents -- Prevenció -- Ensenyamentca
dc.subject.lemacPrimers auxilisca
dc.subject.lemacProfessors -- Formacióca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

Mostra el registre d'unitat simple

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain