Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorPedreira Álvarez, Montserrat
dc.contributor.authorMuñoz Casimiro, Marta
dc.date.accessioned2019-09-03T09:08:37Z
dc.date.available2019-09-03T09:08:37Z
dc.date.issued2019-05-20
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/437
dc.description.abstractAquest projecte d’investigació es basa en l’educació ambiental. En aquest cas, el marc de referència és la problemàtica dels residus plàstics en els mars i oceans. Amb l’objectiu d’afavorir l’adquisició de valors ambientals a favor del medi marí i fomentar actituds crítiques davant la problemàtica de la contaminació per residus plàstics mitjançant la creació d’un recurs pedagògic, es dissenya i es crea una proposta educativa per a infants d’entre 3 i 6 anys que, posteriorment, s’implementa en un grup de 5 anys. Dins de la present recerca, també es realitza un anàlisi d’aquesta sessió i del material, extraient-ne, així, unes propostes de millora. La metodologia d’aquesta investigació es basa en el paradigma qualitatiu, desenvolupant-se a través d’un estudi de cas, recollint les observacions fetes a partir del desenvolupament d’una sessió a l’aula, on es prova el material creat. Per una banda, s’analitza el rol dels infants i les idees que s’observen sobre la problemàtica presentada. Per altra banda, s’observa quin és el paper de l’adult durant la sessió, així com el clima d’aula que s’aconsegueix crear. D’aquesta manera, s’obtenen uns resultats que ajuden a entendre què passa i quina incidència té el material en el coneixement dels infants. Per acabar, els resultats s’enllacen amb els referents teòrics i s’obté com a resultat que el material ajuda a potenciar actituds de respecte cap al medi a partir de l’interès, l’observació, la manipulació i la reformulació d’idees i pensaments a partir de la creació d’hipòtesis i estratègies per poder-les comprovar.ca
dc.format.extent61 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UVicca
dc.subjecteducació infantilca
dc.subjecteducació ambientalca
dc.subjectresidus plàsticsca
dc.subjecteducació per al desenvolupament sostenibleca
dc.subjectchildhood educationca
dc.subjectenvironmental educationca
dc.subjectplastic wasteca
dc.subjecteducation for sustainable developmentca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Didàctiques::Ciènciaca
dc.titleDisseny, validació i millores d'una proposta didàctica per abordar la problemàtica ambiental dels residus plàsticsca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacEducació ambientalca
dc.subject.lemacEducació infantilca
dc.subject.lemacPlàstics -- Aspectes ambientalsca
dc.subject.lemacMar -- Contaminacióca
dc.subject.lemacMaterial didàcticca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Espais de ciència [18]
    Treballs vinculats al desenvolupament de la ciència en l'espai Lab 0_6

Mostra el registre d'unitat simple