Mostra el registre d'unitat simple
Disseny, validació i millores d'una proposta didàctica per abordar la problemàtica ambiental dels residus plàstics
dc.contributor | Pedreira Álvarez, Montserrat | |
dc.contributor.author | Muñoz Casimiro, Marta | |
dc.date.accessioned | 2019-09-03T09:08:37Z | |
dc.date.available | 2019-09-03T09:08:37Z | |
dc.date.issued | 2019-05-20 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/437 | |
dc.description.abstract | Aquest projecte d’investigació es basa en l’educació ambiental. En aquest cas, el marc de referència és la problemàtica dels residus plàstics en els mars i oceans. Amb l’objectiu d’afavorir l’adquisició de valors ambientals a favor del medi marí i fomentar actituds crítiques davant la problemàtica de la contaminació per residus plàstics mitjançant la creació d’un recurs pedagògic, es dissenya i es crea una proposta educativa per a infants d’entre 3 i 6 anys que, posteriorment, s’implementa en un grup de 5 anys. Dins de la present recerca, també es realitza un anàlisi d’aquesta sessió i del material, extraient-ne, així, unes propostes de millora. La metodologia d’aquesta investigació es basa en el paradigma qualitatiu, desenvolupant-se a través d’un estudi de cas, recollint les observacions fetes a partir del desenvolupament d’una sessió a l’aula, on es prova el material creat. Per una banda, s’analitza el rol dels infants i les idees que s’observen sobre la problemàtica presentada. Per altra banda, s’observa quin és el paper de l’adult durant la sessió, així com el clima d’aula que s’aconsegueix crear. D’aquesta manera, s’obtenen uns resultats que ajuden a entendre què passa i quina incidència té el material en el coneixement dels infants. Per acabar, els resultats s’enllacen amb els referents teòrics i s’obté com a resultat que el material ajuda a potenciar actituds de respecte cap al medi a partir de l’interès, l’observació, la manipulació i la reformulació d’idees i pensaments a partir de la creació d’hipòtesis i estratègies per poder-les comprovar. | ca |
dc.format.extent | 61 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UVic | ca |
dc.subject | educació infantil | ca |
dc.subject | educació ambiental | ca |
dc.subject | residus plàstics | ca |
dc.subject | educació per al desenvolupament sostenible | ca |
dc.subject | childhood education | ca |
dc.subject | environmental education | ca |
dc.subject | plastic waste | ca |
dc.subject | education for sustainable development | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Didàctiques::Ciència | ca |
dc.title | Disseny, validació i millores d'una proposta didàctica per abordar la problemàtica ambiental dels residus plàstics | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Educació ambiental | ca |
dc.subject.lemac | Educació infantil | ca |
dc.subject.lemac | Plàstics -- Aspectes ambientals | ca |
dc.subject.lemac | Mar -- Contaminació | ca |
dc.subject.lemac | Material didàctic | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Espais de ciència [18]
Treballs vinculats al desenvolupament de la ciència en l'espai Lab 0_6