Mostra el registre d'unitat simple
Les competències dels i de les mestres de l'escola bressol en el coneixement de l'educació corporal a través de la psicomotricitat
dc.contributor | Niort, Jannick | |
dc.contributor.author | Lara Vilar, Miriam | |
dc.date.accessioned | 2019-09-03T07:51:35Z | |
dc.date.available | 2019-09-03T07:51:35Z | |
dc.date.issued | 2019-05 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/431 | |
dc.description.abstract | La finalitat d’aquest treball d’investigació és aprofundir en la formació que tenen els i les docents de les escoles bressol en l’educació corporal a través de la pràctica psicomotriu. Per fer-ho ens centrarem a fer una observació directa no participant en sis escoles bressol i una entrevista a cada docent encarregat de dur a terme aquesta sessió. Aquests dos aspectes permetran realitzar una comparació entre allò que es du a terme a l’aula i allò que diuen els i les docents que fan. Mitjançant aquesta observació s’observen un seguit d’accions dutes a terme a l’aula, mentre que les entrevistes personals han permès fer una anàlisi de la situació i a extreure unes conclusions. En aquest sentit, com a conclusions, es destaca la breu formació específica que reben els docents d’educació infantil, malgrat la consciència de la importància que té la psicomotricitat en el desenvolupament dels infants. D’altra banda, el tipus d’activitat psicomotriu que es du a terme a les aules, en molts casos ve condicionada pels recursos i materials que es tenen a l’abast. Caldria, doncs, incentivar aquesta formació, tant en l’àmbit universitari com en l’escolar, per millorar la pràctica de l’educació corporal a partir de la psicomotricitat a les aules. Així com també, caldria que els estudiants es mostressin amb més disponibilitat i interès; d’aquesta manera el col·lectiu docent seria més competent i podria reivindicar el canvi metodològic en les aules. | ca |
dc.format.extent | 82 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UAB | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | educació corporal, psicomotricitat, competències docents, escola bressol, formació | ca |
dc.subject | corporal education, psycomotoractivity, educational competences, nursey school, training | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia::Moviment i cos | ca |
dc.title | Les competències dels i de les mestres de l'escola bressol en el coneixement de l'educació corporal a través de la psicomotricitat | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Open Access | ca |
dc.subject.lemac | Educació psicomotriu | ca |
dc.subject.lemac | Educació infantil | ca |
dc.subject.lemac | Mestres | ca |
dc.subject.lemac | Competències professionals | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Psicologia [59]
Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament