L'anàlisis sobre l'ús del pensament crític que fan els nous professionals d'infermeria a través de la simulació clínica
Visualitza/ Obre
Data
2019-06-13Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
Introducció: L’evidència científica diu que un bon pensador crític ha de ser una persona que estigui ben informada, que raoni els conceptes, que accepti els seus possibles errors, que tingui ganes d’investigar, que sigui racional i tingui les idees clares.
Una persona que reuneixi aquests requisits sobre el pensament crític pot evolucionar molt positivament i millorar tant les tècniques com habilitats de la professió infermera.
A través del pensament crític, pots raonar una situació on t’hagis equivocat i puguis aprendre de l’error que has fet, reflexionant, analitzant i arribant a una conclusió, el més important és que a través d’enfortir el pensament crític, millores com a professional, enforteixes les tècniques i habilitats que realitzes i fas que d’una situació desbordant, puguis arribar a pensar i raonar molt.
Objectiu: L’objectiu principal del present treball és avaluar la millora del pensament crític, mitjançant la simulació clínica, en els nous professionals d’infermeria.
Metodologia: Per a la investigació s’utilitzarà una metodologia de mètode quantitatiu i experimental.
L’estudi s’aplicarà a través d’una simulació a l’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa. La mostra de l’estudi serà de selecció i reclutament dels post graduats el Juny del 2019.
Com a instrument de recollida de dades es farà servir una adaptació del qüestionari Nursing Critical Thinking in Practice Questionnaire.
Conclusió: Aquest estudi pot ser un bon mètode d’avaluació per enfortir el pensament crític dels nous professionals i fomentar la millora de la professió infermera.
Paraules clau
critical thinking, nursing professionals, clinical simulation, learning methodology, patient safetySublínia de treball
Infermeria::Professió::Competències ProfessionalsCol·leccions
- Professió [28]
Els fitxers de llicència següents estan associats amb aquest element: