Mostra el registre d'unitat simple
Observació d'emocions en una aula de P3
dc.contributor | Lemkow Tovias, Gabriel | |
dc.contributor.author | Matillas García, Verónica | |
dc.date.accessioned | 2019-07-23T07:05:26Z | |
dc.date.available | 2019-07-23T07:05:26Z | |
dc.date.issued | 2019-06 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/383 | |
dc.description.abstract | Aquest treball està basat en la relació de les emocions i la literatura infantil, a partir de realitzar diverses observacions en una aula d’infantil. Alguns autors que parlen sobre la literatura infantil i les emocions han estat referenciats al marc teòric com Petit (1999), Teresa Colomer (1988), Enzo Petrini (1958), Bettelheim (1978), Castilló (2001), Bisquerra (2000), Castilla del Pino (2000), Damasio (1994), entre d’altres. L’objectiu principal d’aquest treball és donar a conèixer la relació que hi ha entre les emocions i la literatura infantil, per tal d’afavorir l’hora del conte a les aules i no tenir-la com a recurs per a quan no se sap què dur a terme amb els infants. S’ha pogut resoldre amb la utilització de diversos recursos per explicar un mateix conte. Aquests s’han dut a terme en diferents sessions en una escola pública de Barcelona d’educació infantil amb infants de 3 anys. S’han realitzat gravacions de les sessions per poder analitzar-les a posteriori i observar les accions i reaccions dels infants. També s’ha realitzat una entrevista a unes docents formades en aquest àmbit i que en el seu dia a dia a les aules utilitzen la literatura infantil amb els infants. Per tal de donar resposta a les preguntes realitzades a l’inici de la recerca es tenen present les observacions realitzades a l’espai del teatre, les gravacions fetes als infants durant l’explicació dels contes i l’entrevista duta a terme a dues docents. Per elaborar les conclusions s'ha tingut present les preguntes formulades a l'inici del treball les quals s'han respost mitjançant el marc teòric i les observacions realitzades de les gravacions de les diverses sessions d'explicació de contes. La utilització dels contes és un recurs molt utilitzat, ja que desperta l'interès i les diferents possibilitats d'estimular l'observació, la imaginació i el raonament dels infants. | ca |
dc.format.extent | 53 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UAB | ca |
dc.subject | literatura infantil, emocions, recursos didàctics de lectura, educació infantil | ca |
dc.subject | childhood literature, emotions, didactic resources of reading, childhood education | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia::Emocions | ca |
dc.title | Observació d'emocions en una aula de P3 | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Educació emocional | ca |
dc.subject.lemac | Educació infantil | ca |
dc.subject.lemac | Literatura infantil | ca |
dc.subject.lemac | Emocions en la literatura | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Psicologia [59]
Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament