Mostra el registre d'unitat simple
Anàlisi d’un recull de contes que promouen treballar la resiliència
dc.contributor | García Collado, Francis | |
dc.contributor.author | Costa Crispí, Marina | |
dc.date.accessioned | 2019-07-16T07:35:01Z | |
dc.date.available | 2019-07-16T07:35:01Z | |
dc.date.issued | 2019-05 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/368 | |
dc.description.abstract | La resiliència és la capacitat de superar qualsevol adversitat de la vida. Ens permet als éssers humans a seguir endavant, tot i passar-nos quelcom desagradable i fins i tot traumatitzant. Avui en dia als infants que tenim a l’aula la majoria no han patit cap trauma, però sí que els passen coses com les pors o la separació dels progenitors, que els provoca mal estar i els desestabilitza emocionalment. Com a docents hem de promoure la resiliència dels nostres alumnes per tal que siguin capaços de superar qualsevol obstacle que se li esdevingui. En educació infantil els contes són un recurs didàctic capaç d’endinsar els infants en la història que conté per tal que aquests aprenguin com si fossin un personatge més. És per això que el propòsit del treball és trobar diferents contes amb un fonament resilient per tal d’ajudar a desenvolupar la resiliència en els infants. S’han escollit 20 contes de 5 temàtiques diferents les quals s’han analitzat a través d’una rúbrica creada a través del marc teòric. L’anàlisi dels resultats ha sigut que la temàtica de la por té contes més resilients que la resta i que de tots els contes analitzats, tots presenten un problema i estratègies per solucionar-lo, en canvi no promouen una prevenció pels abusos ni una moralitat. Per concloure dir que es poden utilitzar part d’aquests contes per fomentar la resiliència dels infants, ja que tenen un alt contingut de resiliència en el seu argument. | ca |
dc.format.extent | 89 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UVic | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | resiliència | ca |
dc.subject | contes | ca |
dc.subject | educació infantil | ca |
dc.subject | infants | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Didàctiques::Llenguatge | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia | ca |
dc.title | Anàlisi d’un recull de contes que promouen treballar la resiliència | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Resiliència (Tret de la personalitat) en els infants | ca |
dc.subject.lemac | Contes infantils | ca |
dc.subject.lemac | Educació infantil | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Psicologia [59]
Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament