Expressió corporal i autisme: comparativa entre dos infants amb i sense autisme
Date
2018-05-07Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Restricted accessMetadata
Show full item recordAbstract
La finalitat d’aquest estudi és comparar un infant amb autisme i un infant sense autisme en
l’àmbit de l’expressió corporal, centrat en el moviment i l’actitud, i comprovar si al llarg de les
sessions observades es produeix una evolució en l’infant autista gràcies a l’expressió
corporal. Aquesta investigació es realitza mitjançant cinc observacions de la sessió
d’expressió corporal i mitjançant una entrevista a la tutora del grup i a l’especialista per
contrastar els resultats obtinguts al llarg de les observacions. Així doncs, en els resultats es
mostren els ítems observats dins de l’actitud i el moviment de cada infant i la comparació
d’aquests ítems entre els dos infants d’estudi. En aquesta comparació es pot apreciar com la
diferència més notòria de l’infant autista envers l’infant sense autisme durant les sessions és
l’actitudinal tot i no haver progressat ni evolucionat en aquest àmbit. A més a més, l’evolució
de l’infant autista envers el moviment és inexistent, ja que manté un resultat estable al llarg
de les sessions. També s’ha observat diversos factors, fora dels ítems de l’expressió corporal
que s’han analitzat, que influeixen en els resultats de l’infant autista, com és la inclusió, la
tipologia d’activitats o l’atenció rebuda. En conclusió, l’estudi mostra com en l’infant autista no
s’observa una evolució en l’àmbit de l’expressió corporal, centrada en l’actitud i el moviment,
respecte l’infant sense autisme, però en canvi, sí presenta una evolució en l’àmbit del
llenguatge i la comunicació.
Keywords
autisme , expressió corporal , educació infantil , inclusió , autism , expression , Childhood education , Inclusive educationLine of work
Eduació Infantil::Psicologia::Moviment i cosCollections
- Psicologia [59]
The following license files are associated with this item: