Anàlisi dels processos d’aprenentatge científic en la proposta de les balances del Lab 0_6
Ver/descargar
Fecha
2018-04Autor
Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso abiertoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
L’aprenentatge dels infants és quelcom complex que val la pena analitzar per tal d’ajustar la intervenció educativa. El Lab 0_6 és un espai de ciència que pretén afavorir el procés d’aprenentatge a través de propostes obertes, motivadores i amb reptes. La present recerca se centra en l’anàlisi d’una proposta en concret, la proposta de les balances. L’objectiu és documentar i analitzar els processos d’aprenentatge científic que mostren els infants davant d’aquesta proposta i contrastar-ho amb els objectius que hi ha al darrere. Per tal d’assolir dit objectiu, es va optar per portar a terme un estudi de cas, el qual permetia observar la situació natural d’aprenentatge dels infants per a poder-la analitzar posteriorment. A partir de les categories definides a través d’un mètode inductiu-deductiu i en base a entendre l’aprenentatge científic en l’educació infantil en tres fases, l’Experiència amb la realitat, l’Explicitació de les idees i l’Evolució de les idees, es va portar a terme l’anàlisi de la resposta dels infants d’un grup d’EI 3 anys, un d’EI 4 anys i un d’EI 5 anys davant la proposta. Després d’analitzar i comparar les observacions realitzades, es va concloure que la fase de l’Experiència era la que es veia més potenciada en aquesta proposta, la fase de l’Explicitació augmentava amb l’edat dels infants, i per a potenciar la fase de l’Evolució, que pràcticament no es va detectar, caldria una major intervenció per part de l'adult
Palabras clave
aprenentatge , espai de ciència , educació infantil , mesura del pes , balances , Learning , Science--Study and teaching , Childhood education , Balances (Weighing instruments) , Weights and measuresMaterias
Ciència -- Educació infantil , Pes (Física) -- Mesurament , Mesurament -- Instruments , BalancesColecciones
- Espais de ciència [18]