Show simple item record

dc.contributorForestello, Ana María
dc.contributor.authorGonzález Fernández, Cristina
dc.date.accessioned2018-07-26T07:49:25Z
dc.date.available2018-07-26T07:49:25Z
dc.date.issued2018-05-07
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/290
dc.description.abstractUn tema actualment present i preocupant a la societat d’avui dia és el sexisme. Contínuament es veuen notícies de casos relacionats amb el tema. Un dels mitjans i/o àmbits per aconseguir una societat sense estereotips i sense prejudicis respecte al sexe és l’escola a través de la coeducació, ja que es poden treballar des d’edats primerenques a través del llenguatge i dels espais i en la seva conseqüència abolir-los cada cop més. La recerca té com a objectiu principal observar i analitzar l’ocupació, el domini i l’ús d’un racó de cuina alhora que s’identifica la reproducció d’estereotips de gènere. També comprovar si en aquest racó de l’aula es fomenta la coeducació en relació a les intervencions de la mestra. Per a poder complir aquests objectius, s’ha seguit una metodologia qualitativa basada en un estudi de cas, una aula de p4 de l’Escola Puigberenguer. Les tècniques i els instruments que s’han dut a terme són unes observacions sistemàtiques en un racó de cuina i una entrevista amb la tutora de l’aula. A través del seguiment d’aquesta metodologia s’han obtingut resultats sobre les diferències entre el joc dels nens, més agressiu, violent i amb més moviment, i el joc de les nenes, més calmat i més dedicat als altres. El títol del treball és: Coeducació: mitjà per a la igualtat. Observació i anàlisi d’un espai de cuina a l’escola Puigberenguer de Manresa. Per una banda, l’exposició d’informació respecte al que és la coeducació i els agents ocults que intervenen en la formació del gènere a l’escola, com el currículum ocult, i per l’altre, la part d’observació i anàlisi que s’ha desenvolupat per poder afirmar o refusar les hipòtesis plantejades.ca
dc.format.extent61 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UABca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectcoeducacióca
dc.subjectCoeducationca
dc.subjectEsteretips de gènereca
dc.subjectStereotype (Psychology)ca
dc.subjectSex differencesca
dc.subjectEducation--Curriculaca
dc.subjectGames - Symbolic aspectsca
dc.subjectChildhood educationca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Societat::Coeducacióca
dc.titleCoeducació: mitjà per a la igualtat: observació i anàlisi d'un espai de cuina a l'Escola Puigberenguer de Manresaca
dc.title.alternativeObservació i anàlisi d'un espai de cuina a l'Escola Puigberenguer de Manresaca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacDiferències entre sexes en l'educació
dc.subject.lemacSexisme en l'educació
dc.subject.lemacEducació infantil
dc.subject.lemacCoeducació
dc.description.typeProjecte de recercaca


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Societat [24]
    Estudis vinculats a cultura, gènere, coeducació, pedagogia crítica, interculturalitat, família, entre d'altres

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain