dc.contributor | Forestello, Ana María | |
dc.contributor.author | González Fernández, Cristina | |
dc.date.accessioned | 2018-07-26T07:49:25Z | |
dc.date.available | 2018-07-26T07:49:25Z | |
dc.date.issued | 2018-05-07 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/290 | |
dc.description.abstract | Un tema actualment present i preocupant a la societat d’avui dia és el sexisme. Contínuament es veuen notícies de casos relacionats amb el tema. Un dels mitjans i/o àmbits per aconseguir una societat sense estereotips i sense prejudicis respecte al sexe és l’escola a través de la coeducació, ja que es poden treballar des d’edats primerenques a través del llenguatge i dels espais i en la seva conseqüència abolir-los cada cop més.
La recerca té com a objectiu principal observar i analitzar l’ocupació, el domini i l’ús d’un racó de cuina alhora que s’identifica la reproducció d’estereotips de gènere. També comprovar si en aquest racó de l’aula es fomenta la coeducació en relació a les intervencions de la mestra. Per a poder complir aquests objectius, s’ha seguit una metodologia qualitativa basada en un estudi de cas, una aula de p4 de l’Escola Puigberenguer. Les tècniques i els instruments que s’han dut a terme són unes observacions sistemàtiques en un racó de cuina i una entrevista amb la tutora de l’aula. A través del seguiment d’aquesta metodologia s’han obtingut resultats sobre les diferències entre el joc dels nens, més agressiu, violent i amb més moviment, i el joc de les nenes, més calmat i més dedicat als altres.
El títol del treball és: Coeducació: mitjà per a la igualtat. Observació i anàlisi d’un espai de cuina a l’escola Puigberenguer de Manresa. Per una banda, l’exposició d’informació respecte al que és la coeducació i els agents ocults que intervenen en la formació del gènere a l’escola, com el currículum ocult, i per l’altre, la part d’observació i anàlisi que s’ha desenvolupat per poder afirmar o refusar les hipòtesis plantejades. | ca |
dc.format.extent | 61 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UAB | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | coeducació | ca |
dc.subject | Coeducation | ca |
dc.subject | Esteretips de gènere | ca |
dc.subject | Stereotype (Psychology) | ca |
dc.subject | Sex differences | ca |
dc.subject | Education--Curricula | ca |
dc.subject | Games - Symbolic aspects | ca |
dc.subject | Childhood education | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Societat::Coeducació | ca |
dc.title | Coeducació: mitjà per a la igualtat: observació i anàlisi d'un espai de cuina a l'Escola Puigberenguer de Manresa | ca |
dc.title.alternative | Observació i anàlisi d'un espai de cuina a l'Escola Puigberenguer de Manresa | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Diferències entre sexes en l'educació | |
dc.subject.lemac | Sexisme en l'educació | |
dc.subject.lemac | Educació infantil | |
dc.subject.lemac | Coeducació | |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |