Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorForestello, Ana María
dc.contributor.authorGonzález Fernández, Cristina
dc.date.accessioned2018-07-26T07:49:25Z
dc.date.available2018-07-26T07:49:25Z
dc.date.issued2018-05-07
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/290
dc.description.abstractUn tema actualment present i preocupant a la societat d’avui dia és el sexisme. Contínuament es veuen notícies de casos relacionats amb el tema. Un dels mitjans i/o àmbits per aconseguir una societat sense estereotips i sense prejudicis respecte al sexe és l’escola a través de la coeducació, ja que es poden treballar des d’edats primerenques a través del llenguatge i dels espais i en la seva conseqüència abolir-los cada cop més. La recerca té com a objectiu principal observar i analitzar l’ocupació, el domini i l’ús d’un racó de cuina alhora que s’identifica la reproducció d’estereotips de gènere. També comprovar si en aquest racó de l’aula es fomenta la coeducació en relació a les intervencions de la mestra. Per a poder complir aquests objectius, s’ha seguit una metodologia qualitativa basada en un estudi de cas, una aula de p4 de l’Escola Puigberenguer. Les tècniques i els instruments que s’han dut a terme són unes observacions sistemàtiques en un racó de cuina i una entrevista amb la tutora de l’aula. A través del seguiment d’aquesta metodologia s’han obtingut resultats sobre les diferències entre el joc dels nens, més agressiu, violent i amb més moviment, i el joc de les nenes, més calmat i més dedicat als altres. El títol del treball és: Coeducació: mitjà per a la igualtat. Observació i anàlisi d’un espai de cuina a l’escola Puigberenguer de Manresa. Per una banda, l’exposició d’informació respecte al que és la coeducació i els agents ocults que intervenen en la formació del gènere a l’escola, com el currículum ocult, i per l’altre, la part d’observació i anàlisi que s’ha desenvolupat per poder afirmar o refusar les hipòtesis plantejades.ca
dc.format.extent61 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UABca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectcoeducacióca
dc.subjectCoeducationca
dc.subjectEsteretips de gènereca
dc.subjectStereotype (Psychology)ca
dc.subjectSex differencesca
dc.subjectEducation--Curriculaca
dc.subjectGames - Symbolic aspectsca
dc.subjectChildhood educationca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Societat::Coeducacióca
dc.titleCoeducació: mitjà per a la igualtat: observació i anàlisi d'un espai de cuina a l'Escola Puigberenguer de Manresaca
dc.title.alternativeObservació i anàlisi d'un espai de cuina a l'Escola Puigberenguer de Manresaca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacDiferències entre sexes en l'educació
dc.subject.lemacSexisme en l'educació
dc.subject.lemacEducació infantil
dc.subject.lemacCoeducació
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Miniatura

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Societat [24]
    Estudis vinculats a cultura, gènere, coeducació, pedagogia crítica, interculturalitat, família, entre d'altres

Mostra el registre d'unitat simple

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain