Mètode Olivera: conductes motrius intel·ligents
Visualitza/ Obre
Data
2018Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
El present treball tracta d'un estudi sobre un nou mètode de psicomotricitat, el mètode Olivera, el qual es caracteritza per treballar les intel·ligències múltiples en les seves sessions. S'ha avaluat l'efectivitat d'aquest en comparació amb altres mètodes de psicomotricitat dins d'una aula d'educació infantil.
L'estudi s'ha realitzat mitjançant dues entrevistes: una realitzada a un dels creadors del mètode i l'altra a la persona encarregada de les sessions de psicomotricitat d'una escola anònima. D'altra banda, s'han complementat els resultats amb dues observacions: una d'una sessió del mètode esmentat (Esc OLI) i l'altra a una escola que no utilitza el mètode (Esc AUCO).
Al llarg del treball s'ha identificat com es treballen les intel·ligències en totes dues maneres de treballar la psicomotricitat i s'ha comparat el procés d'implementació i de resultats entre elles, tenint en compte el paper de l'adult, el dels infants i l'estructuració de les sessions. Tot i els resultats obtinguts, l'estudi aporta indicis de què aquest nou mètode de psicomotricitat encara s'ha de treballar més, ja que la seva eficàcia per treballar les intel·ligències múltiples també queda reflectida en altres maneres de treballar la psicomotricitat diferents de les d'aquest mètode.
Paraules clau
Psicomotricitat , Movement, Psychology of , Intel·ligències múltiples , Multiple intelligences , Mètode Olivera , Olivera method , Educació infantil , Childhood educationSublínia de treball
Eduació Infantil::Psicologia::Intel·ligència i intel·ligències múltiplesEduació Infantil::Psicologia::Moviment i cos
Col·leccions
- Psicologia [59]