Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorGonzález Fernández, Anna
dc.contributor.authorMolins Escrig, María del Rosario
dc.date.accessioned2025-01-23T15:10:12Z
dc.date.available2025-01-23T15:10:12Z
dc.date.issued2023-07-07
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/1274
dc.description.abstractLa parada cardiorrespiratòria es una interrupció brusca i irreversible de les funcions cardiopulmonars. És por freqüent en nounats, no obstant requereix d’una actuació ràpida i eficaç. Per això l’educació en reanimació cardiopulmonar en estudiants d’infermeria es crucial i la simulació clínica és un mètode efectiu per aquest propòsit. Estudis com el de Tawalbeh demostren que la simulació millora l’aprenentatge i la confiança dels estudiants en aquesta competència. En l’assignatura d’Infermeria en la Salut Infantil i Adolescent (ISIA) de la Facultat d’Infermeria i Podologia la Universitat de València, s’inicia un projecte d’intervenció amb simulació per portar-lo a terme al curs 2023-24. La simulació és una eina educativa, diferent a la tradicional classe magistral, que aporta escenaris que s’assemblen a la realitat i que permeten un aprenentatge de competències i habilitats tècniques i no tècniques. Sobre tot és útil en el camp de les ciències de la salut, com la infermeria perquè possibilita la seua praxis de forma segura. Després de donar una classe teòrica magistral sobre suport vital avançat en neonatologia als estudiants de 2n que cursen l’assignatura, s’elaboren dues simulacions, zona 0-1 i després zona 2 creant casos clínics amb un simulador d’alta fidelitat (el simulador nounat avançat Super Tory). Per tal d’esbrinar l’efectivitat de la simulació i avaluar l’evolució de la confiança dels alumnes es crea el projecte per realitzar un estudi quasi-experimental no controlat als 200 alumnes de 2n d’infermeria. No obstant, per assegurar la validesa del disseny del projecte es realitza una prova pilot el curs anterior i a més, es valida el qüestionari de confiança amb professionals experts en docència i neonatologia. S’esperen uns resultats bons, d’increment en la confiança dels estudiants, no obstant com a limitació cal destacar que s’haurien de fer més simulacions per a que aquesta augmentara de forma significativa.ca
dc.format.extent15 p.ca
dc.language.isospaca
dc.publisherSalut-UVicca
dc.subjectPediatria, Simulació Clínica, Educació, Reanimació cardiopulmonar, Neonatologiaca
dc.titleSimulació clínica com a mètode d’aprenentatge de la reanimació cardiopulmonar avançada en neonatologia: projecte d’intervencióca
dc.typeMaster thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacSimulació, Mètodes deca
dc.subject.lemacReanimació cardiopulmonarca
dc.subject.lemacInfermeria -- Mètodes de simulacióca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

Mostra el registre d'unitat simple