Mostra el registre d'unitat simple
Teràpia assistida amb animals en nens autistes
dc.contributor | García Gutiérrez, Daniel | |
dc.contributor.author | Lanza Tortosa, Laura | |
dc.contributor.author | Saldaña Fonseca, Matilde | |
dc.date.accessioned | 2017-06-20T11:13:33Z | |
dc.date.available | 2017-06-20T11:13:33Z | |
dc.date.issued | 2017-05-28 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/125 | |
dc.description.abstract | Introducció. El Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) és de tipus neurobiològic, que comença a manifestar-se durant els tres primers anys de vida i perdura al llarg del cicle vital, afectant l’habilitat del cervell per desenvolupar les habilitats socials i de comunicació normals. El DSM-5 indica que la prevalença es troba prop de l’1% de la població, afectant més al sexe masculí. No hi ha tractament curatiu, però existeixen teràpies alternatives. Articles científics sobre les teràpies assistides amb animals, revelen l’efectivitat i demostren milloria en les habilitats dels nens autistes. Objectiu. Analitzar si hi ha millora en les habilitats socials i de comunicació (verbal i no verbal), en nens autistes d’entre 3 a 12 anys, que reben teràpia assistida amb animals (gossos o cavalls). Metodologia. Revisió sistemàtica d’11 articles seleccionats, sobre teràpia assistida amb animals en nens autistes, obtinguts de diferents bases de dades. Són articles publicats des del 2009 fins a l’actualitat, tant en castellà com en anglès. S’ha utilitzat els termes DeCS i MeSH per a fer les cerques. Resultats. 11 articles complien els criteris d’inclusió i d’exclusió. Es va realitzar una lectura crítica de cada article científic, destacant les característiques més rellevants de cada estudi. Els nens autistes estudiats, d’entre 3 a 12 anys, van millorar les habilitats socials i de comunicació (verbal i no verbal) a través de la teràpia assistida amb animals (gossos i cavalls). Conclusions. Els estudis científics seleccionats demostren que la teràpia assistida amb animals en nens autistes és eficaç i produeix milloria en les habilitats socials i de comunicació d’aquests nens. Per tant, constitueix una alternativa viable i eficaç pel maneig rehabilitador en nens autistes. | ca |
dc.format.extent | 49 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Salut-UAB | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | Autistic disorder | en |
dc.subject | Autism | en |
dc.subject | Children | en |
dc.subject | Animal-assisted therapy | en |
dc.subject | Equine-assisted therapy | en |
dc.subject | Dog-assisted therapy | en |
dc.subject | Social interaction | en |
dc.subject | Communication skills | en |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Infermeria::Infància/Adolescència::Teràpies Naturals/Alternatives/Complementàries | ca |
dc.title | Teràpia assistida amb animals en nens autistes | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Open Access | ca |
dc.subject.lemac | Equitació -- Ús terapèutic | ca |
dc.subject.lemac | Autisme -- Tractament | ca |
dc.description.type | Revisió bibliogràfica | ca |