Mostra el registre d'unitat simple
Guia pràctica per a la intervenció logopèdica en la hipoacúsia infantil dins les aules ordinàries
dc.contributor | Bayés Espinet, Gemma | |
dc.contributor.author | Amado Balaguer, Andrea | |
dc.date.accessioned | 2023-09-04T10:23:28Z | |
dc.date.available | 2023-09-04T10:23:28Z | |
dc.date.issued | 2023-07 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10609/148503 | |
dc.description.abstract | En la següent guia clínica es recullen diverses recomanacions basades en les evidències científiques per a la millora de la intervenció en la hipoacúsia en població infantil, amb l’objectiu de facilitar informació als professionals de l’educació i millorar la inclusió dels infants amb hipoacúsia dins del sistema educatiu. És important que la hipoacúsia sigui diagnosticada perquè es puguin prendre les mesures necessàries d’intervenció logopèdica i garantir que l’infant pugui rebre un tractament adequat a les seves necessitats. El tractament pot incloure l’ús d’audiòfons, implants coclears i teràpies de rehabilitació auditiva i del llenguatge. La inclusió educativa és rellevant per garantir que els infants amb hipoacúsia tinguin accés a una educació de qualitat i puguin desenvolupar les seves habilitats comunicatives. S’identifiquen diverses barreres, faltes de recursos i temps i escassa formació del professorat sobre com intervenir amb l’alumnat amb hipoacúsia. El professorat té pocs recursos i formació per incloure a l’alumnat amb pèrdua auditiva dins de l’aula i afavorir el desenvolupament del llenguatge de l’alumnat. Per tant, apareix la necessitat de donar suport i de satisfer les necessitats d’aquest perfil d’alumnat dins les aules ordinàries. La inclusió pot incloure adaptacions a l’aula com l’ús dels recursos visuals, la tecnologia, la llengua de signes o la formació del professorat. Es duu a terme una recerca bibliogràfica en diverses bases de dades sobre com cal actuar amb l’alumnat amb hipoacúsia dins de les aules per tal d’afavorir la inclusió. | ca |
dc.format.extent | 30 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Salut-UVic | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | hipoacúsia infantil | ca |
dc.subject | intervenció logopèdica | ca |
dc.subject | inclusió educativa | ca |
dc.subject | desenvolupament del llenguatge | ca |
dc.title | Guia pràctica per a la intervenció logopèdica en la hipoacúsia infantil dins les aules ordinàries | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Trastorns del llenguatge en els infants -- Tractament | ca |
dc.subject.lemac | Logopèdia per a infants | |
dc.subject.lemac | Educació inclusiva | |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |