La relació entre l’ús habitual dels videojocs i l’Internet Gaming Disorder, la depressió i l’ansietat en adolescents del Bages
Visualitza/ Obre
Data
2022-06Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés obertMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
Introducció: L’augment de l’ús dels videojocs en adolescents, conjuntament
amb l’elevada prevalença de l’ansietat i la depressió en la població en general,
ha fet que sigui important conèixer si existeix una relació en aquestes dues
coses. També és important tenir en compte el trastorn de l’ús dels videojocs i la
tipologia de jocs (MMORPG i NO MMORPG).
Objectiu: Estudiar la relació entre l’ús habitual de videojocs i el trastorn del ús
de videojocs (Internet Gaming Disorder), el trastorn depressiu i el trastorn
d’ansietat en adolescents de 1r a 4t d’ESO del Bages.
Metodologia: És un estudi quantitatiu, observacional de cohorts amb un
seguiment de 4 anys. S’ha separat la mostra en 2 grups; grup exposat (fa ús
habitual de videojocs) i grup no exposat (no fa ús habitual dels videojocs).
S’avaluaran com a variables dependents o de resultats, la Internet Gaming
Disorder (IGD), l’ansietat i la depressió, també es tindran en compte variables
sociodemogràfiques.
Resultats: Aquest estudi permet observar la relació que pot existir entre l’ús de
videojocs i els trastorns emocionals (depressió i ansietat) i la IGD en els
adolescents. Comparant els dos grups i calculant la incidència i els riscos relatius
de cada patologia en relació a l’ús habitual dels videojocs i la IGD. També permet
conèixer si hi ha una diferencia significativa en l’ús de videojocs online i offline.
Paraules clau
Ús de videojocs, ansietat, depressió, Internet Gaming disorder, adolescents, estudi de cohorts, MMORPG, video games use, anxiety, depression, Internet Gaming disorder, teenagers, cohorts’s study, MMORPGSublínia de treball
Infermeria::Infància/Adolescència::AdiccionsCol·leccions
Els fitxers de llicència següents estan associats amb aquest element: