Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorCano Autet, Meritxell
dc.contributor.authorRodríguez Fernández, Lucía
dc.date.accessioned2022-07-06T07:34:39Z
dc.date.available2022-07-06T07:34:39Z
dc.date.issued2022-06-13
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/1081
dc.description.abstractEl present treball de recerca de fi de grau té com a finalitat principal esbrinar les percepcions i creences dels i les docents dels diversos centres educatius d’educació infantil i primària envers la creativitat, els infants amb sospita o diagnòstic de síndrome d’Asperger i la relació entre aquestes dues variables. Aquest treball es fonamenta teòricament a partir de 2 eixos, els quals són: per una banda, la recerca envers el paper que adquireixen les expectatives dels i les docents sobre el desenvolupament de la creativitat dels infants i com aquestes hi influeixen, partint de la teoria de Rosenthal i Jacobson (2003) sobre l’efecte Pigmalió. Per altra banda, es descobrirà que algunes de les recents investigacions exposen que la creativitat en infants amb sospita o amb síndrome d’Asperger es podria veure regulada, tal com exposaran autors com Asperger (1944) i Martín (2004), pels seus interessos i obsessions particulars. Serà a partir d’aquest descobriment com es plantejarà una relació entre la creativitat i el centre d'interès d’aquest col·lectiu i el fluir, exposat per Csikszentmihalyi (2019), derivant així en una controvèrsia entre els nivells de creativitat de nens i nenes que no pateixen aquesta síndrome i dels infants que sí. Per assolir els objectius principals d'aquest treball es va dissenyar, com a mètode de recopilació de dades, un qüestionari sobre creences i percepcions dels professionals docents, dels quals van respondre un total de 140 mestres d'educació infantil i primària de centres repartits per tot el territori català. Els resultats d'aquesta recerca demostren que els i les docents presenten una bona coneixença envers el concepte de creativitat i les característiques dels infants amb sospita o síndrome d'Asperger i, tot i que identifiquen que aquest col·lectiu presenta un millor rendiment i una millor expressió creativa a partir dels seus interessos, les propostes que es generen a l'aula es realitzen de forma globalitzada per a tot l'alumnat.ca
dc.description.abstractThis end-of-degree research work is primarily aimed at finding out the perceptions and beliefs of the teachings of the various primary and child education centers for creativity, children with suspicion or diagnosis of Asperger syndrome and the relationship between these two variables. This work is theoretically based on two axes, which are: on the one hand, research into the role that acquires the expectations of teachers on the development of children's creativity and how they influence it, starting from Rosenthal and Jacobson's theory (2003) on the Pigmalion effect. On the other hand, it will be discovered that some of the recent research exposes that creativity in children with suspicion or with Asperger syndrome could be regulated, as authors such as Asperger (1944) and Martín (2004), for their particular interests and obsessions. It will be from this discovery that a relationship between creativity and the center of interest of this collective will be considered and fluir, expounded by Csikszentmihalyi (2019), leading to a controversy between the levels of creativity of children who do not suffer from this syndrome and children who do. To achieve the main objectives of this work, a questionnaire on beliefs and perceptions of teaching professionals was designed, of which a total of 140 teachers of child and primary education of centers spread throughout Catalan territory. The results of this research show that teachers have a good understanding of the concept of creativity and the characteristics of children with suspicion or Asperger syndrome and, while they identify that this collective presents better performance and creative expression from their interests, proposals generated in the classroom are made globally for the whole student.ca
dc.format.extent50 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UVicca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subjectcreativityca
dc.subjectAspergerca
dc.subjectBeliefs and interestsca
dc.subjectcreativitatca
dc.subjectcreences i interessosca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia::Creativitatca
dc.titleCreativitat i Asperger: una aproximació a les percepcions i creences del professorat d'educació infantil i primàriaca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessOpen Accessca
dc.subject.lemacCreativitat en els infantsca
dc.subject.lemacAsperger, Síndrome d'ca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Psicologia [59]
    Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament

Mostra el registre d'unitat simple

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain