Browsing by Subject "Educació infantil"
Now showing items 1-20 of 29
-
L'afectació del divorci en els infants i com afrontar-ho a l'aula
(Socials-UVic, 2022-06)La separació i el divorci dels progenitors és un fet que ha augmentat amb el pas dels anys i el qual afecta els infants en diversos àmbits. De fet, la taxa de divorcis de Catalunya és molt més elevada que la mitjana ... -
Anàlisi de les metodologies utilitzades pel professorat d’educació infantil del Bages envers infants amb TDAH
(Socials-UVic, 2021-07-14)El diagnòstic del Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat ha tingut una crescuda en els últims anys que ha fet que les escoles disposin de protocols i metodologies concretes per tal d’assegurar una bona actuació ... -
Anàlisi d’un recull de contes que promouen treballar la resiliència
(Socials-UVic, 2019-05)La resiliència és la capacitat de superar qualsevol adversitat de la vida. Ens permet als éssers humans a seguir endavant, tot i passar-nos quelcom desagradable i fins i tot traumatitzant. Avui en dia als infants que tenim ... -
Coeducació: mitjà per a la igualtat: observació i anàlisi d'un espai de cuina a l'Escola Puigberenguer de Manresa
(Socials-UAB, 2018-05-07)Un tema actualment present i preocupant a la societat d’avui dia és el sexisme. Contínuament es veuen notícies de casos relacionats amb el tema. Un dels mitjans i/o àmbits per aconseguir una societat sense estereotips i ... -
Com influeixen els patis escolars en el joc i comportament de quatre nenes de cinc anys?: Una comparació del joc i comportament de quatre nenes de cinc anys i dels seus patis escolars diversos
(Socials-UVic, 2022-06)Aquest Treball Final de Grau tracta sobre quatre patis escolars i com aquests influeixen en el joc de quatre nenes de cinc anys. Parteix de l’interès de respondre una pregunta: Què passa si un pati no té res envers un pati ... -
Com tracten els mestres l'alimentació saludable a les aules d'educació infantil?
(Socials-UVic, 2022-06)El present Treball de Final de Grau pretén estudiar com tracten els mestres/as l’alimentació saludable, a les aules d’educació infantil, tenint en compte els mètodes i recursos, com han canviat aquests al llarg dels anys ... -
Les competències dels i de les mestres de l'escola bressol en el coneixement de l'educació corporal a través de la psicomotricitat
(Socials-UAB, 2019-05)La finalitat d’aquest treball d’investigació és aprofundir en la formació que tenen els i les docents de les escoles bressol en l’educació corporal a través de la pràctica psicomotriu. Per fer-ho ens centrarem a fer una ... -
Els conflices a P-5 d'educació infantil i les conseqüències del "bullying"
(Socials-UVic, 2019-06)El propòsit d’aquest estudi és: observar, conèixer i analitzar la tipologia de conflictes entre iguals i les conseqüències, especialment en els casos de bullying. Per saber els tipus de conflictes i les relacions que ... -
Els conflictes en una aula de P3 i P5
(Socials-UAB, 2019-06)El treball que es troba a continuació pretén investigar els conflictes a una classe de P3 i una de P5 de l'Escola Font Rosella de Sabadell. Es fa mitjançant una metodologia qualitativa a partir d'observacions directes i ... -
La construcció del gènere en el dibuix dels infants
(Socials-UVic, 2019-06)Aquest treball consta d’una investigació sobre els estereotips de gènere que mostren els infants de dues aules de P5, de les escoles Tecnos i Sagrat Cor. Es realitzarà a través de 2 tests els quals demanen als infants un ... -
Construcció d’un material nou per experimentar la deambulació
(Socials-UVic, 2019-06)La motricitat és una disciplina que es treballa en els infants d’una forma global, on es desenvolupa diferents capacitats afectives, cognitives i motrius. Per aquest motiu es pot trobar en aquest document una mirada ... -
La creativitat figurativa i motriu a l'educació infantil i la seva relació amb el joc simbòlic
(Socials-UVic, 2019-05-20)La creativitat és un procés clau pel desenvolupament personal i el progrés social, per tant, és necessària (Csikszentmihaldy, 1996). Per altra banda, Piaget (1956) defineix el joc com una activitat creativa i una forma ... -
Les dimensions de la documentació fotogràfica: com enfocar-la com a un recurs pedagògic
(Socials-UAB, 2018)La present recerca consta d’un procés d’investigació amb l’objectiu d’identificar quins principis requereix la documentació fotogràfica, per tal que esdevingui un recurs pedagògic que reforci l’aprenentatge dels infants ... -
El disseny dels espais educatius a l'aula d'educació infantil està al servei de la pedagogia de l'escola?
(Socials-UVic, 2020-06)En el present treball es planteja com l'espai d'una aula d'Educació Infantil és un agent més d'aprenentatge pels infants. L'objectiu principal és indagar com el disseny de l'espai d'una aula d'Educació Infantil està en ... -
Disseny, validació i millores d'una proposta didàctica per abordar la problemàtica ambiental dels residus plàstics
(Socials-UVic, 2019-05-20)Aquest projecte d’investigació es basa en l’educació ambiental. En aquest cas, el marc de referència és la problemàtica dels residus plàstics en els mars i oceans. Amb l’objectiu d’afavorir l’adquisició de valors ambientals ... -
Els efectes de les abraçades en infants amb conductes agressives
(Socials-UVic, 2019-05-20)Aquest treball de final de grau està realitzat des d’una perspectiva teòrica-pràctica que té com a objectiu principal investigar i comprovar si les abraçades redueixen l’agressivitat dels infants que contenen trets ... -
Estudi de l'impacte social de l'agressivitat en l'etapa d'infantil
(Socials-UVic, 2022-06-02)El present Treball Final de Grau tracta sobre quin impacte té l’agressivitat en les aules d’Educació Infantil amb la finalitat d’analitzar les diverses situacions d’agressivitat en el dia a dia a l’aula amb infants de 5-6 ... -
Experimentem amb circuïts elèctrics: proposta científica per a l'etapa d'educació infantil
(Socials-UVic, 2020-06)“Experimentem amb circuits elèctrics” sorgeix de la voluntat i l’objectiu de dissenyar, d'elaborar i d'avaluar una proposta de ciència, en aquest cas, per introduir la temàtica de l’electricitat a segon cicle d’Educació ... -
Fomentar la resiliència educativa: és important l'educació emocional de les mestres?
(Socials-UVic, 2019-05)El següent treball de final de grau té com a temes principals la resiliència i l’educació emocional. La resiliència és la capacitat de l’ésser humà per fer front a les adversitats de la vida i ser transformat positivament ... -
La importància de la resiliència a les aules d'infantil
(Socials-UVic, 2019)El propòsit del treball és observar si la resiliència, en l'etapa d'educació infantil (0-6), té importància pels centres educatius i per les famílies. A més de conèixer o saber si la porten a la pràctica a les aules, de ...